הערב: ההסתדרות והאוצר בפגישה מכרעת על עובדי הקבלן

הפגישה צפויה לגלוש לשעות הלילה ■ הצדדים מחויבים למסור לביה"ד דיווח כבר מחר ■ אם לא תושג הסכמה, תאושר להסתדרות שביתה מידתית יותר מהקודמת

ראשי ההסתדרות ומשרד האוצר יקיימו הערב (ד') פגישה מכרעת בעניין דרישת ההסתדרות להעביר להעסקה ישירה את עובדי הקבלן במשק ובשירות המדינה בפרט. הפגישה צפויה לגלוש לשעות הלילה, והצדדים מחויבים למסור לביה"ד הארצי לעבודה דיווח על התקדמות השיחות כבר מחר.

אם לא תושג פריצת דרך הלילה, צפוי ביה"ד לכנס דיון עד אמצע השבוע הבא, במסגרתו תורשה ההסתדרות, על פי ההערכות, לפתוח בשביתה מידתית יותר מהשביתה הקודמת, שהוגבלה על ידי ביה"ד למשך ארבע שעות בלבד.

בהסתדרות מבהירים כי אין להם כוונה להעניק ארכה נוספת למו"מ ולדחות שוב את הדיווח לביה"ד לעבודה, לאחר שהארגון כבר הסכים לשלוש דחיות דומות בחודש האחרון. גורמים בארגון הסבירו כי זאת הסיבה לכך שהפגישה מוגדרת כמכרעת, והוסיפו כי על רקע התנהלות השיחות האחרונות נראה כי אין סיבה גדולה לאופטימיות.

הפגישה תתקיים בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בת"א, וישתתפו בה יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש; הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ; ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן.

הסכמת האוצר לא סיפקה ההסתדרות

באוצר הסכימו לקלוט כעובדי מדינה את העובדים המועסקים בתאגידי הבריאות של בתי החולים הממשלתיים. כמו כן, הוסכם לקלוט עובדים שמועסקים על ידי קבלני שירותים או עמותות, אף שלצדם מועסקים עובדי מדינה בתפקידים זהים.

ואולם, ההצעה הזו אינה מספקת את ההסתדרות, שכן מדובר בכמה אלפי עובדים, בעוד שמספר עובדי הקבלן בשירות המדינה עומד על עשרות אלפים