של מי הכי גדול? מאבק מיתוגי בין אתרי הלוחות יד2 ו-winwin

שני האתרים טענו לכתר "אתר הלוחות הגדול במדינה", אך הרשות השנייה חייבה את שניהם בהבהרות בולטות בפרסום

מאבק נוסף בשוק הלוחות האינטרנטי: אתר יד2 הגיש באחרונה תלונה לרשות השנייה בעקבות קמפיין פרסומי שהעלה בטלוויזיה אתר winwin המתחרה (מבית "ידיעות אחרונות"), שנועד לקדם את מודעות הנדל"ן באתר.

יד2, שעלה אף הוא בקמפיין דומה, התלונן לרשות על כך ש-winwin כינה את עצמו "אתר הלוחות הגדול במדינה". בעוד שכוונת winwin הייתה לעובדה שעקף לאחרונה את המתחרה מבחינת מספר המודעות המתפרסמות באתר, יד2 טען כי הוא האתר הגדול ביותר לאור ההובלה שלו במספר הגולשים.

עם זאת, נראה כי התלונה של יד2 לרשות השנייה הניבה תוצאה שונה משקיווה האתר.

במכתב תגובה שנשלח לשני האתרים ושהגיע לידי "גלובס", נמסר מהרשות השנייה כי "בהיעדר נוסחה אחידה לחישוב מהו הלוח הגדול במדינה, לא נוכל להכריע בין השניים, ואף אין זה מקומה של הרשות השנייה לעשות כן".

לפיכך, כתבו ברשות כי "ראוי שהאמירה 'אתר המודעות הגדול במדינה' תעוגן בנתונים כמותיים, כתימוכין לכך שהאתר מכיל את כמות המודעות הגדולה ביותר בהשוואה לאתרים דומים הקיימים בשוק".

כתוביות הבהרה

הרשות השנייה תחייב מעתה והלאה את יד2 ואת winwin ללוות תשדירים, בהם כל אחד מהשניים מכנה את עצמו "אתר המודעות הגדול במדינה", בכתוביות בהן יצוינו "זהות החברה/הגוף שערך את חישוב מספר המודעות באתר, התקופה עבורה נערך החישוב והפרמטר שנבדק. על הכתובית להיות גדולה ובולטת ולשהות על המסך למשך הזמן בו נאמרים הדברים", כך במכתב של הרשות.

המשמעות המיידית היא בעיקר פגיעה במי שהתלונן לרשות - אתר יד2, שעד היום התהדר בפרסומות בכך שהוא אתר המודעות הגדול במדינה. עד כה הרציונל מאחורי ההגדרה עמד ביחס ישיר למספר גולשים רב יותר, אך כעת האתר יידרש להסביר מדוע הוא נחשב לאתר הגדול ביותר באמצעות כתוביות הבהרה.

יש לציין כי לפני כשנתיים אירע מקרה דומה, בו אתר יד2 ביקש לפסול קמפיין טלוויזיוני של winwin, שמתבסס על הסלוגן "אתר הלוחות המתקדם בישראל", בטענה כי דווקא יד2 הוא האתר המתקדם ביותר. הרשות השנייה החליטה גם אז לדחות את הבקשה של יד2.

יו"ר יד2, שון תל, מסר בתגובה כי "יד2 הוא הלוח הגדול בישראל בפער עצום ממתחריו. נראה לי ש'ידיעות אחרונות' בלחץ, והם חושבים שהם עדיין שולטים בתחום. בעידן שבו אנחנו חיים הם כבר לא שולטים, ואין עוד מקום לטקטיקה שלהם".

ב-winwin בחרו שלא להגיב לידיעה.