רויטרס: סין תשקיע 300 מיליארד דולר בארה"ב ואירופה

האם סין תציל את אירופה? לפי דיווח ברויטרס, סין מקימה כלי השקעה חדש שישקיע בשוקי ארה"ב ואירופה ■ זאת, כחלק מניהול יתרות המט"ח העצומות של סין - 3.2 טריליון דולר

הבנק המרכזי של סין ישתמש ב-300 מיליארד דולר מיתרות המט"ח האדירות שלו שלו כדי להשקיע באירופה ובארה"ב - כך חושפת היום (ו') סוכנות הידיעות רויטרס. הדיווח מגיע בתקופה שבה אירופה זקוקה נואשות לכל השקעות באגרות החוב הממשלתיות שלה.

לפי הדיווח ברויטרס, הבנק המרכזי של סין יקים 2 קרנות מיוחדת - אחת המיועדת להשקעות בארה"ב והשנייה באירופה - והן ירכשו אגרות חוב ממשלתיות.

יתרות המט"ח של סין עומדות על יותר מ-3.2 טריליון דולר והבנק המרכזי תר אחר השקעות פיננסיות כל הזמן. רויטרס מדווחת כי הקמת כלי ההשקעה החדש תוכננה הרבה לפני פרוץ משבר החוב באירופה. הדיווח מתבסס על מקור המקורב לנושא שביקש לשמור על אנונימיות בגלל רגישות הנושא.

מטרת הקמת כלי ההשקעה החדש היא להגביר באופן אגרסיבי את ההשקעות הפיננסיות של סין בחו"ל. המטרה היא כמובן להשיג תשואות גבוהות, כך שלא מן הנמנע כי הכספים יוסטו להשקעות באגרות חוב ממשלתיות של איטליה וספרד.

לא כל הפרטים סוכמו עדיין, אך לפי הדיווח כבר מונו מנהלי הקרנות החדשות. הקרן שתשקיע בארה"ב תיקרא Hua Mei (סין-ארה"ב) ואילו השנייה תיקרא Hua Ou (סין-אירופה).