הגולשת לי קורזיץ זכתה באליפות העולם

גולשת הניל-פרייד הישראלית הבטיחה מדליית זהב באליפות שהתקיימה בפרת', אוסטרליה; תקבל מענק של 100 אלף שקל מהוועד האולימפי הישראלי

פחות משנה לפני המשחקים האולימפיים, הישג גדול ללי קורזיץ. הגולשת הישראלית זכתה הבוקר (א') במדליית זהב באליפות העולם בגלשנים מסוג ניל פרייד הנערכת בפרת' שבאוסטרליה. זו הפעם השנייה שקורזיץ זוכה בתואר העולמי, כשהיא משחזרת את ההישג שלה מ-2003 אז התחרתה עדיין בגלשני מיסטראל.

קורזיץ תקבל מהוועד האולימפי הישראלי מענק של 100 אלף שקל עבור הזכייה, ובנוסף צפויה גם לבונוס דומה ממשרד הספורט. מאמנה של קורזיץ יהנה מבונוס של 50 אלף שקל מהוועד האולימפי.

הגולשת בת ה-27 סיימה במקום הראשון עם 31 נקודות חובה, כשהיא מקדימה בשתי נקודות את הגושת מפולין. את שיוט המדליות האחרון, שנערך היום, סיימה קורזיץ במקום החמישי שמאוחר יותר התברר כמספיק לזכייה בזהב. היא הפגינה עליונות מיום התחרויות הראשון, וסיימה שלושה שיוטים ראשונה.

צבי ורשביאק, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אמר מיד לאחר זכייתה של קורזיץ בתואר העולמי:"קורזיץ הוכיחה שיש לה את כל התכונות הנדרשות מאלופי עולם - נחישות, התמדה וכוח רצון. זוהי זכייתה בתואר העולמי בפעם השנייה, ואנו מקווים לראותה במיטבה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. הזכייה שלה בתואר העולמי מקדמת את המטרה שהצבנו לעצמינו לקראת לונדון. אנו מצפים לראות לפחות ספורטאית אחת על הפודיום, וזאת 20 שנה לאחר זכייתה של יעל ארד במדלית הכסף במשחקים האולימפיים בברצלונה 1992. אנחנו לא מדברים על משהו הזוי. זוהי מטרה בהחלט ברת הישג".

בתוך כך, הגולשת הישראלית מעיין דוידוביץ', שמתחרה עם קורזיץ על כרטיס ללונדון 2012, סיימה במקום השישי הכללי באליפות העולם. את שיוט המדליות המסיים היא סיימה במקום הראשון.