יום העצמאות של ערוץ 10

זו ההזדמנות שלכם, בעלי המניות של ערוץ 10, לקחת את גורלכם ואת גורל הערוץ בידיכם

אתם לא צריכים אותם. זו ההזדמנות שלכם, בעלי המניות של ערוץ 10, לקחת לראשונה מאז קומו של הערוץ את גורלכם ואת גורלו בידיכם. הממשלה, הקואליציה והכנסת אמרו את דבריהן באופן ברור. חבל הטבור נותק, אנחנו לא עוזרים לכם יותר. זה הזמן להגיד בחזרה: "אנחנו נסתדר בלעדיכם, הפוליטיקאים".

הלא את הכוח להגיד את מה שאמרה היום (ב') ועדת הכלכלה העניק לה ערוץ 10 בעצמו, כאשר בעבר כבר הגיע לפתחה לבקש סעדים. אבל לא עוד.

צפו במנכ"ל ערוץ 10 "פותח הכל " על הבמה

הממשלה הפסיקה לעזור לכם היום, מכל הסיבות הנכונות מבחינתכם - בגלל שעשיתם את עבודתכם נאמנה בכל פרמטר. עמדתם במחויבויותיכם הציבוריות, ושידרתם מהדורות חדשות מהימנות ותחקירים חשובים. על כל אלה ועוד, החליטה ועדת הכלכלה שלא לסייע לכם יותר.

זה אות קלון לממשלה אולי, אבל בכך ניתנה לכם המתנה הגדולה ביותר שאפשר היום לתת לגוף תקשורת בישראל - הודעת ניתוק מהפוליטיקאים, שאומרת: "אנחנו לא חייבים לכם דבר, ואתם לא חייבים לנו כלום".

עכשיו, מר יוסי מימן, מר רון לאודר, דאגו לשלם את 45 המיליון, בקשו רישיון וצאו לדרככם העצמאית. כך גם תוכיחו שאתם בערוץ 10 רק כי אתם רוצים בהצלחתו - ולא ביתרונות האחרים שבהחזקת גוף תקשורת.

מכאן והלאה נהלו את דרככם כמו שניהל אותה יוסי ורשבסקי בשנתיים האחרונות מאז יצא הערוץ מהמשבר האחרון - באופן כלכלי. תחתרו למיזוג, פעלו בעצימות נמוכה, ואל תנסו לדמיין כי ערוץ 10 הוא יותר ממה שהוא.

אם יש מסר שהתחדד שוב ושוב בעשור האחרון, הוא שאין מקום בישראל לשני ערוצים שמופעלים על-ידי 3 בעלי זיכיון. אם לא תפעלו שזה ישתנה מיד, אין לכם טעם להמשיך בפיאסקו הזה.

צריך להבין - אין חובה לסגור את ערוץ 10 אחרי ההחלטה של ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן. האפשרות הראשונה היא תשלום של בעלי המניות, אבל אם זה לא יקרה, יש אפשרות של הכנסת משקיע ואפשרות של מיזוג.

אבל אם הממשלה לא רוצה בערוץ 10 ובעלי המניות התייאשו ממנו - אולי סגירה היא הדבר הנכון ביותר לעשותו.