אחרי הרכישה: CSR סוגרת פעילויות של צורן ומפטרת עובדים

CSR תפטר מאות עובדים ברחבי העולם, רובם בארה"ב ■ לפי הערכות פוטרו באחרונה גם כמה עשרות עובדי צורן בישראל

ארבעה חודשים חלפו מאז שהחברה הבריטית CSR השלימה את רכישת צורן הישראלית תמורת כ-485 מיליון דולר, בעסקה משולבת של מזומן ומניות. היום מדווחת CSR על הפסקת פעילויות שהגיעו אליה במסגרת רכישת צורן, ועל התמקדות בפעילויות שבהן היא מזהה יכולת להציג ערך מוסף.

במקביל להפסקת הפעילויות, CSR מדווחת גם על קיצוץ בכוח האדם: בעוד שלאחר רכישת צורן העסיקה CSR כ-3,200 עובדים ברחבי העולם, המספר יתכווץ ב-25% ל-2,400 עובדים עד סוף הרבעון השני של 2012. המשקיעים בלונדון אהבו את הודעת החברה, ומניית CSR זינקה בשעות הבוקר ב-13%.

צורן הוקמה על-ידי ד"ר לוי גרצברג, ופעלה בתחום פיתוח השבבים ליישומי אלקטרוניקה צרכנית, כגון מצלמות דיגיטליות, מכשירי DVD וטלוויזיות דיגיטליות. CSR, שרכשה אותה, מספקת פתרונות תקשורת אלחוטית.

תמשיך לתמוך בלקוחות

CSR עדכנה שתפסיק להשקיע בתחומי המערכות על גבי שבבים (SoC) לטלוויזיות דיגיטליות ופיתוח טיונרים מסיליקון. החברה תמשיך לתמוך בלקוחות ולפתח ציוד היקפי שקשור לשוק ה-DTV (טלוויזיות דיגיטליות).

פעילות הטיונרים שתופסק הגיעה לצורן במסגרת רכישת החברה האמריקנית Microtune תמורת כ-160 מיליון דולר בשנת 2010, ועוד קודם לכן הייתה בצורן פעילות בתחום ה-SoC. תחום הפיתוח של הטלוויזיות הדיגיטליות בצורן התבצע בארה"ב, כך שסביר להניח שהמפוטרים בעקבות החלטת CSR על הפסקת הפעילות יהיו בעיקר עובדים מארה"ב. עם זאת, בחודשים האחרונים פורסמו הערכות שלפיהן CSR הספיקה לפטר כמה עשרות עובדים של צורן גם בישראל. בסוף 2010 צורן העסיקה כ-1,500 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 380 בישראל, וכ-100 בטקסס, מיקום חברת מיקרוטיון שנרכשה.

לפי הודעת CSR, הפסקת הפעילות תוביל לצמצום של 60 מיליון דולר בהוצאות התפעוליות שלה, והיא תכיר בעלויות רה-ארגון של 10 מיליון דולר ברבעון השני של 2012.

אגב, שוק הטלוויזיות הדיגיטליות עמד במוקד הסכסוך בין צורן לבין הקרן האמריקנית Ramius (בשמה הנוכחי Starboard), שלפני מכירת צורן הצליחה להדיח חלק מחברי דירקטוריון צורן. רמיוס טענה נגד הנהלת צורן שהיא מבזבזת כסף בתחומי פעילות לא רווחיים, ובהם טלוויזיות דיגיטליות, וכי הדירקטוריון אינו מייצג את האינטרס של כל בעלי המניות.