מתיחות עם ירדן: נוער הגבעות מתבצרים בשטח צבאי בגבול

כ-20 פעילי ימין פרצו את הגדר המקיפה את השטח הצבאי הסמוך לגבול עם ירדן והתבצרו במבנה עתיק, במחאה על התערבות ירדן בנעשה בגשר המוגרבים ■ הפעילים מאיימים לפרוץ את הגבול לצד הירדני

מתיחות בגבול ישראל-ירדן: כעשרים פעילי ימין מאנשי "נוער הגבעות" מתבצרים בשעות האחרונות במבנה עתיק סמוך לגבול עם ירדן , אחרי שפרצו את הגדר המקיפה את השטח הצבאי. הפעילים, רובם תושבי אזור בנימין, מוחים על ההתערבות של ירדן בנעשה בגשר המוגרבים.

כוחות צבא ומשטרה רבים הגיעו למקום הסמוך לנקודת קאסר אל יהוד, המרוחק כמאתיים מטרים בלבד מהגבול, ופועלים לפינוי הפעילים מהמקום, שמאיימים מצדם לפרוץ את הגבול לשטח הירדני.

"ההתערבות הירדנית בנעשה בהר הבית היא פריצת גבולות והתערבות בענייניה של מדינת ישראל", אמר ח"כ מיכאל בן ארי והביע תמיכה בהתבצרות הפעילים. "מי שמתערב בענייננו שלא יתפלא שמתערבים בעניינו".

גם פעיל הימין מאיר ברטלר אמר כי "ההתערבות הירדנית איננה לגיטימית ובשעה שהירדנים מרשים לעצמם להתערב בענייני הר הבית, אנחנו חוצים את גדר המערכת על מנת להזכיר את דברי ז'בוטינסקי אותם מכיר כל ליכודניק, שתי גדות לירדן, זו שלנו - זו גם כן".

הבוקר הודיעה הקרן למורשת הכותל על סגירת גשר המוגרבים בירושלים, שמוביל את המבקרים בעיר העתיקה להר הבית. מהנדס עיריית ירושלים קבע כי המבנה דליק ועלול להתמוטט ולפני יותר מחודש הכריזה העירייה על הגשר כמבנה מסוכן. העירייה תכננה להרוס את הגשר ולבנות אותו מחדש. ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את ההחלטה בנוגע להריסת הגשר בשל חשש שצעד כזה יגרום לתסיסה בעולם הערבי.

בסוף השבוע הזהירה ירדן שלא לשנות את הסטטוס קוו בגשר, זאת למרות שמדובר בגשר בו כאמור משתמשים רק יהודים ותיירים. כעת רק מוסלמים יכולים להיכנס להר הבית.