לידיעת טבע: הגרסה הגנרית תופסת 14.6% ממכירות הליפיטור

ב-J.P.מורגן צופים כי שוק הגנריקה של הליפיטור, התרופה להפחתת כולסטרול, יגדל ל-60% בתקופת ההשקה הבלעדית של התרופה

ענקית הגנריקה הישראלית, טבע , היא בעלת בלעדיות מה-FDA על שיווק הגרסה הגנרית של תרופת הליפיטור למשך 180 יום, מדוח מיוחד שפורסם היום (ג') עולה כי נתח השוק של הגרסות הגנריות לתרופה להפחתת כולסטרול - הליפיטור, עומד על 14.6% מסך כל המכירות בשוק - מספר ימים בלבד לאחר ההשקה.

נזכיר, בתחילת חודש דצמבר הודיעה טבע כי חתמה על הסכם עם רנבקסי ההודית לפיו חלק מהרווחים שינבעו לרנבקסי משיווק ה-Atorvastatin Calcium Tablets, הגרסה הגנרית לליפיטור, יועברו לטבע. יצויין כי במהלך תקופת השיווק הגרסה הגנרית עדיין מצליחות החברות הגנריות לשמור על מרווחים גבוהים יחסית לפני כניסת התחרות הפרועה של שאר החברות שגורמת להתרסקות במחירים.

ב-J.P.מורגן צופים כי שוק הגנריקה של הליפיטור יגדל ל-60% בתקופת ההשקה הבלעדית של התרופה. על פי בנק ההשקעות, כ-97.6% מהגרסה הגנרית שווקו ע"י ווטסון הנמצאת בשיתוף פעולה עם פייזר. "צופים כי הגרסה של ווטסון תתפוס כ-60% משוק הגנריקה של התרופה במהלך ה-180 ימי ההשקה הבלעדיים", כך על-פי J.P.מורגן.

נזכיר כי מלבד טבע המשיקה את הגרסה הגנרית לליפיטור, גם פייזר חתמה על הסכם עם החברה הגנרית ווטסון לפיו שתי החברות ישווקו ביחד את הגרסה הגנרית שלהן לתרופה ובכך יוכלו למתן את המכה הצפויה למכירות תרופת המקור של פייזר. הסכם עם החברה הגנרית ווטסון לפיו שתי החברות ישווקו ביחד את הגרסה הגנרית שלהן לתרופה ובכך יוכלו למתן את המכה הצפויה למכירות תרופת המקור של פייזר.