מיטב: עלייה של כ-8% בקרנות שרשמו פדיונות בנובמבר

בסיכום החודש האחרון כ-77% מהקרנות רשמו פדיונות לעומת כ-71% בחודש אוקטובר ■ חשיפת המשקיעים לנכסי הסיכון המשיכה להצטמצם בחודש נובמבר

ציבור המשקיעים המשיך לצמצם את חשיפתו לנכסי הסיכון בחודש נובמבר ובעוצמה גבוהה יותר מזו שנרשמה בחודש אוקטובר. כך עולה מדירוג קרנות הנאמנות המגייסות והפודות לחודש נובמבר של "מיטב".

בסיכום החודש האחרון כ-77% מהקרנות רשמו פדיונות לעומת כ-71% בחודש אוקטובר. מובילת הקרנות הפודות היא הקרן "דש כספית פרימיום" עם פדיון חודשי של כ-550 מיליון שקל.

מנתוני "מיטב" עולה כי קרנות עם חשיפה של עד 10% למניות פדו בנובמבר כ-1.1 מיליארד שקל לעומת 0.7 מיליארד שקל באוקטובר. קרנות עם חשיפה של עד 30% למניות רשמו פדיונות של 500 מיליון שקל לעומת פדיונות בהיקף של 350 מיליון שקל באוקטובר. קרנות מנייתיות עם חשיפה של עד 120% למניות רשמו פדיונות של כ-240 מיליון שקל לעומת פדיונות של כ-50 מיליון שקל באוקטובר.

אי.בי.אי. היא הפודה הגדולה ביותר בקרנות המסורתיות עם יציאת כספים בהיקף של כ-390 מיליון שקל ודש הוא הפודה הגדולה ביותר בקרנות הכספיות לאחר פדיונות של כ-650 מיליון שקל.

עוד עולה מדירוג "מיטב" כי אלטשולר שחם היא המגייסת הבולטת, וכמעט יחידה, בקרנות הנאמנות המסורתיות לאחר גיוס של כ-110 מיליון שקל בחודש נובמבר. מגדל שוקי הון היא המגייסת המובילה בקרנות הכספיות עם גיוס של כ-0.6 מיליארד שקל.