חוזה של 57.7 מיליון דולר למארק גאסול בממפיס

במידה שגאסול היה מעדיף הצעות אחרות, הוא היה נאלץ להסתפק בהעלאה שנתית של 4.5% ■ בשורות רעות לריאל מדריד: רודי פרננדז מצטרף לדאלאס

למה קשה לשחקני NBA לעזוב את הקבוצות שלהם? גם בגלל שהחוק בליגה מאפשר לשחקנים להרוויח יותר כסף, במידה והם ישמרו אמונים לקבוצות שלהם. הדוגמה האחרונה נרשמה לפנות בוקר (ג'), אחרי שמארק גאסול העדיף להישאר "בבית", בממפיס גריזליס, על פני הצעות אחרות שהחזיק.

גאסול יקבל בממפיס את השכר המקסימלי שמובטח לשחקן עם ותק כמו שלו (3 שנים) שמאריך את חוזהו בקבוצתו הישנה - 57.7 מיליון דולר ל-4 שנים, שכולל העלאה של 7.5% מדי שנה. גאסול יקבל בעונה הראשונה של החוזה 12.9 מיליון דולר.

במידה שגאסול היה מעדיף הצעות אחרות, הוא היה נאלץ להסתפק בהעלאה שנתית של 4.5% המותרת לפי חוקי הליגה, ושכר של קצת יותר מ-54 מיליון דולר ל-4 שנים. ההחלטה של גאסול להסתכן ולהפוך לפרי-אייג'נט בתום השנה השלישית הוכיחה את עצמה - אם היה ממשיך את חוזה הרוקי שלו לעונה רביעית בממפיס, הוא נאלץ להסתפק בשכר של 4.4 מיליון דולר בלבד העונה.

העלאות השכר הן אחד החוקים ששונו בהסכם הקיבוצי החדש בין ארגון השחקנים לליגה. בהסכם הקודם זכו שחקנים להעלאה שנתית של 10% במידה וחתמו על הארכת חוזה בקבוצות הישנות שלהם. ההחתמה של גאסול היא הגבוהה ביותר עד כה מאז נפתח שוק הפרי-אייג'נטס ב-NBA בסוף שעבר.

ג'רמי פארגו, אקס מכבי ת"א, זכה לחוזה מובטח של שנתיים בממפיס. הוא צפוי בעונה הראשונה להשתכר פחות ממיליון דולר ברוטו.

רודי פרננדז מצטרף למאבריקס

בתוך כך, ריאל מדריד קיבלה היום בשורות לא משמחות מבחינתה: רודי פרננדז, כוכב המועדון, הודיע רשמית כי הוא סיים את החלק האירופי שלו, ומחר הוא ימריא לדאלאס.

פרננדז יצטרף לאימוני המאבריקס אחרי שהוסדרה הבעיה עם הוויזה שלו. פרננדז הוביל את ריאל לפתיחה מצוינת ביורוליג, וסייע לה להבטיח את המקום הראשון בבית שבו משחקת גם מכבי ת"א.