שוקי אורן: "ערוץ 10 מפרנס מאות משפחות - לדחות לו את החוב"; רינו צרור: "נתניהו בשיא כוחו - דורס"

(עדכון) - החשכ"ל לשעבר: "שחברי הכנסת לא יבלבלו אותנו שפתאום הם דואגים לחוב למדינה" ■ מודי כידון: "יש לרכוש מראש זמן אוויר מערוץ 10 ולהציל את הערוץ"

האם משרדי הפרסום יצילו את ערוץ 10? מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום ומבעלי חברת הפרסום גיתם BBDO, קורא היום (ד') למפרסמים לרכוש זמן אוויר מראש מערוץ 10, ובכך יוזרמו כספים לחברה שיאפשרו לו להחזיר חובותיו ולהימנע מסגירה.

"על המפרסמים להצטרף למאבק להצלת הערוץ, שכן אם במדינת ישראל יישאר ערוץ מסחרי אחד, הם יהיו בין הנפגעים המרכזיים", אמר כידון. "סגירת הערוץ תביא להעלאת מחירי הפרסום שישפיעו בצורה ישירה על המשק הישראלי".

לפיכך, יו"ר האיגוד קורא למפרסמים לבצע רכישת זמן אוויר מראש, בתקופה הקרובה, בהיקף של 30 מיליון שקל, שהם פחות מ-10% מתקציב הפרסום השנתי בטלוויזיה המסחרית בישראל. הזרמת הכספים תסייע לערוץ 10 לצלוח את המכשול שהעמידה בפניו ועדת הכלכלה בהחלטתה האחרונה, ולשלם את חובותיו.

שוקי אורן: "החלטה פוליטית. נקודה"

בתוך כך, התבטאות חריפה של החשכ"ל לשעבר במשרד האוצר, שוקי אורן, נגד החלטת חברי הכנסת שלא לדחות את מועד תשלום התמלוגים של ערוץ 10: "שחברי הכנסת לא יבלבלו אותנו שפתאום הם דואגים לחוב למדינה (ממש לא זכורים לי מקרים שזה באמת מעניין אותם). החלטת ועדת הכלכלה שלא לאפשר דחייה של החוב היא פוליטית. נקודה".

את הדברים האלה כתב כאמור שוקי אורן, החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, שעזב את תפקידו לפני חודשים ספורים בלבד.

כחצי שנה לאחר שעזב את כסא החשכ"ל באוצר לאחר שכיהן בתפקיד בשנים 2007-2011, התבטא אמש (ג') בפייסבוק שוקי אורן בחריפות נגד הדרג הפוליטי באשר להתנהלותו בכל הקשור לערוץ 10 בחודשים האחרונים. לדברי אורן, ההחלטה על ערוץ 10 מונעת אך ורק מ"שיקול פוליטי".

"ערוץ 10 מפרנס מאות רבות של משפחות", כתב אורן. "כעת, כשההכנסות מפרסום נחתכו, אין דבר הגיוני יותר מהסכמה לדחיית תשלום, שאחרת ממילא לא ישולם, ובוודאי שלא תשלומים עתידיים. הדרישה שסכום זה ישולם על-ידי בעלי המניות היא צינית, במיוחד לאחר שאלה הכניסו את ידם לכיסם והזרימו מעל מיליארד שקל".

רינו צרור: "זה נתניהו - דורס"

גם העיתונאי רינו צרור התבטא בנושא בדף הפייסבוק שלו והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדורסנות: "זה נתניהו בשיא כוחו - דורס. דורס, מה אכפת לו. ליברמן דורש? שרה מתעקשת? הוא חושב שפגעו בו? נדרוס. כמה כבר ייצאו מהשוק? 300 עובדים ישירים? 3,000 חיצוניים? 30% ממשרדי הפרסום? שטויות, יש לו כוח. ובשביל מה כל הכוח הזה אם לא כדי לדרוס.

"ערוץ 10, על כל עובדיו, שווה פחות מפרי גליל. ראינו את חיוכם הרחב של הפוליטיקאים המצביעים, שמענו היטב את כל הספינים, זיהינו את המהלך ואת סיבותיו - ועוד לא סיפרנו עד כמה מלוכלך היה המהלך הזה. נתניהו יודע עד כמה, ולידו עוד שלושה-ארבעה-חמישה, ביניהם עיתונאים עד לפני חודשיים-שלושה. מעולם לא הופעל כאן כוח-שלטון שכזה כדי למנוע עזרה מגוף תקשורת. רק הפעם. רק נתניהו. רק האיש שמנסה למחוק כל זכר מן המחאה העממית ומהמלצות טרכטנברג.

"ברגעים אלה, עדיין איני יודע לאן פניו של הערוץ, נדמה לי שגם הם במבוכה לא קטנה, אבל בדבר אחד אין לי ספק: את כל התחקירים הנוספים, מהם נתניהו חושש כל-כך, עוד נקרין ונפרסם. בכל תנאי, בכל מחיר, בשלטי חוצות, בכרוזים, במועדוני צוותא קטנים, במתנ"סים, בכיכרות הערים.

"נפרסם, נתניהו, הכול. אנחנו לא ויתרנו על ארץ נקייה ותקשורת חופשית. זה רק אתה שהתבלבלת".