מתחדשות ההפגנות נגד שטראוס; "חיכינו ודבר לא השתנה"

אנשי המחאה מחדשים הערב את ההפגנות נגד שטראוס: "אנו אוהבים עשירים - אך לא על גבו של הצרכן הישראלי" ■ "המתנו שבוע, אבל פרט למילים לא השתנה דבר"

ראשי תנועת "ישראל יקרה לנו" מודיעה היום (ד') על כוונתה לחדש הערב את ההפגנות נגד שטראוס-עלית מול בניין החברה. "עם מילים יפות שעפרה שטראוס אמרה בתחילת החודש אי-אפשר לקנות במכולת. אנו עדיין מצפים מקונצרן שטראוס-עלית לבצע שינויים משמעותיים בצורת התמחור של כלל מוצרי המזון הבסיסי, שיהיה זול כאן כמו באירופה", הודיעו. בכוונת אנשי המחאה להפגין היום מול סמנכ"ל הכספים של חברת שטראוס גרופ, שחר פלורנץ, בשהם.

דבריה של עפרה שטראוס בכנס BSR (אחריות תאגידית) הציתו את זעם התנועה כנגד החברה. שטראוס רמזה לכך שאנשי המחאה שונאים עשירים.

בתגובה למסר זה אמרו נציגי התנועה כי "בדבריה של גברת שטראוס יש טעות והטעייה; אנו אוהבים עשירים, אנו רוצים שבמדינת ישראל יהיו עשירים שעושרם מגיע מיצוא לשווקים תחרותיים בעולם - ולא על גבו של הצרכן הישראלי המקומי השבוי בידי המונופולים. אנו מוחים נגד מחירי שטראוס-עלית - לא נגד עושרה של הגברת שטראוס. בבדיקות רבות שעשינו נמצאו מחירי שטראוס-עלית בעשרות אחוזים יקרים ממוצרים מקבילים באירופה".

נזכיר כי קבוצת שטראוס הודיעה בראשית החודש על הוזלה של 36 מוצרים בשיעור של 5%-10% באופן קבוע, כמענה לחרם הקוטג'. בין המוצרים: קקאו, קפה טורקי, שוקולד פרה, עוגיות, ופלים, דבש יד מרדכי ומגוון סלטים (חומוס, טחינה, חצילים ועוד). במקביל, הודיעה החברה על הקפאת שכר הבכירים ועל הגדלת התגמול לעובדי החברה ברמות השכר הנמוכות. עוד הודיעה כי תפעל לקליטת רוב עובדי חברות כוח-האדם בחברה כעובדים מן המניין.

אנשי "ישראל יקרה לנו", שיזמו את מחאת הקוטג' עם איציק אלרוב, אמרו כי בעקבות קריאת עפרה שטראוס לדיאלוג עם המחאה והבטחתה לבצע שינויים מעבר להורדת מחירים, הם הודיעו מיד לאחר מכן על השעיה של פעולות המחאה מול חברת שטראוס, אולם כעת הם מודיעים על חידוש המחאה, כיוון שלא בוצעו שינויים. "המתנו שבוע - אבל פרט למילים לא השתנה דבר", הסבירו.