איש השנה של "טיים" לשנת 2011: "המפגין"

במחווה לאזרחים שהתקוממו בכל רחבי העולם, ממדינות ערב - דרך רוסיה ועד מקסיקו, הוחלט במגזין היוקרתי כי "המפגין" הוא הדמות המשמעותית ביותר לשנה החולפת

רגע לפני ש-2011 תבוא אל קצה, מכתיר המגזין היוקרתי "טיים" את "איש השנה" - מי שגילם ב-12 החודשים האחרונים תפקיד משמעותי ורב-השפעה על התמורות שהתחוללו בעולם כולו. הפעם הוחלט כי מי שייזכה בתואר לא יהיה אישיות ספציפית - אלא "המפגין" - זה שבתחילת השנה התייצב אל מול משטרי העריצות בארצות ערב ועודו ממשיך במלחמתו בחלק מהן, כמו גם זה שקרא תגר על שלטון פוטין ומדבדב ברוסיה.

בדברי ההסבר לבחירה נכתב ב"טיים": "פעמים רבות, מתגלה ההיסטוריה רק בדיעבד. אירועים מקבלים אופי משמעותי רק במבט לאחור. איש לא יכול היה לנבא כי מוכר הפירות מתוניסיה, שהצית עצמו בכיכר באחת מעריה הנידחות של המדינה, יהיה הניצוץ שיצית את האש הגדולה שסילקה, בהמשך, מכס השלטון את הדיקטטורים שם, במצרים ובלוב - ותשפיע גם על הנעשה בסוריה, תימן ובחריין".

ב"טיים" התייחסו גם למשבר הכלכלי באירופה ולהשפעתו על אזרחי המדינות שנפגעו: "רוח ההתנגדות נשבה גם במקסיקו ודחפה את האזרחים להתקומם נגד הטרור שנוקטים קרטלי הסמים. היא הביאה את היוונים לקיים צעדות מחאה נגד מנהיגיהם שכשלו, את האמריקנים 'לכבוש' שטחים ציבוריים במחאה על הפערים החברתיים ואת הרוסים להתאגד ולפעול יחדיו נגד מנהיגיהם המושחתים".

על ההשפעה הגלובלית של אירועי השנה האחרונה כתבו ב"טיים" כי "המפגינים התייצבו ומחו במדינות שאוכלוסייתן הכוללת מונה לפחות שלושה מיליארד בני אדם. המילה 'הפגנות' הייתה השכיחה ביותר שהופעה בעיתונות המסורתית והמקוונת השנה מאשר בכל תקופה אחרת".