הערכות: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בנובמבר

סקר בלומברג לקראת פרסום המדד הערב: האינפלציה השנתית תעמוד על 2.8% ב-12 החודשים שהסתיימו בנובמבר

מדד המחירים לצרכן עלה ככל הנראה ב-0.2% בחודש נובמבר לאחר עלייה של 0.1% באוקטובר. כך מעריכים כלכלנים בשוק ההון, בהתבסס על סקר תחזיות אנליסטים שערכה סוכנות בלומברג. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם את מדד נובמבר הערב (ה') בשעה 18:30.

אם התחזיות אכן יתממשו, הרי שהאינפלציה השנתית תסתכם ב-2.8% - בתוך תחום היעד של בנק ישראל שעומד על 1%-3%. ריסון האינפלציה מספק לבנק ישראל מרחב תמרון להוריד את הריבית במשק נוכח המשבר הכלכלי באירופה, כפי שרמז השבוע הנגיד סטנלי פישר בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס".

"מדד נובמבר יעלה ב-0.2% ומדד דצמבר צפוי לעלות ב-0.1%; האינפלציה במהלך 12 החודשים הקרובים צפויה להסתכם ב-1.9%", מעריך יניב פגוט, האסטרטג הראשי של איילון. פגוט צופה כי מחירי השכר דירה יעלו "בקצב ממותן הרבה ביחס לקצב העלייה המוערך על ידי בנק ישראל (6.3%)".

פגוט טוען כי עיקר העלייה במדד נובמבר תגיע מהתייקרות הפירות והירקות וכן בשל עליית מחירי החשמל (4.7%). סעיף הדיור צפוי להערכתו לרדת ב-0.3%.

"החלטת בנק ישראל להפחית את הריבית בחודש שעבר מחייבת את הבנק לקבל את האיתותים המתאימים מהסביבה האינפלציונית על מנת שיוכל להמשיך ולהפחית את הריבית במשק במקביל להתרחשויות הגלובלית", ציין פגוט.