שטייניץ: "שוקלים הטלת מס על דירות פאר או מכוניות פאר"

שטייניץ בראיון לגל"צ: "נכוון לעשירים באמת; נציג את החלופה תוך מספר שבועות" ■ על משבר ערוץ 10: "מקווה שהערוץ ישרוד אבל בואו לא נמהר להאשים את המדינה בהאשמות חסרות בסיס" ■ שטייניץ שוהה בימים אלה בהודו - מה הם הישגיו מהביקור?

משרד האוצר מגבש חלופה ל"מס העשירים" - הלא הוא "מס יסף" של 2% לאזרחים שמגיעים להכנסות כוללות, הן מעבודה והן מהון, של יותר ממיליון שקל. המס היה אמור להיכנס לתוקף במסגרת דוח טרכטנברג, אך המס הוצא מהדוח ברגע האחרון. לפי שטייניץ, ייתכן שהמדינה תטיל מס על דירות פאר או מכוניות פאר במקום מס יסף.

"אנו שוקלים מס על דירות פאר או מכוניות פאר", אמר היום שטייניץ בראיון לגלי צה"ל, בעת ביקורו בהודו. "נכוון לסקטור של העשירים באמת. אני מקווה שתוך מספר שבועות נגבש חלופה שתהיה טובה ורצינית ומקובלת על כולם".

לקראת ועדת זליכה: היכונו להעלאת המס על רכבי היוקרה

שר האוצר התייחס גם לסוגיית עובדי הקבלן ואמר כי האוצר מוכן "להעלות משמעותית" את שכר עובדי הקבלן. הוא פנה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני ואמר: "עיני גילה אחריות בעבר וגם עכשיו צריך להגיע לפשרה ולא לפגוע באזרחי ישראל ובכלכלה".

שטייניץ דיבר גם על המשבר בערוץ 10, שעלול להיסגר בחודש הבא לאחר שהמדינה לא הסכימה לדחות לערוץ חוב של 60 מיליון שקל, כשברקע האשמות כי מדובר בהחלטה פוליטית. "אני מקווה שערוץ 10 ישרוד אבל בואו לא נמהר להאשים את המדינה בהאשמות חסרות בסיס", אמר שטייניץ.

כאמור, שטייניץ שוהה בימים אלה בהודו על מנת לחזק את הקשרים הכלכליים ולגוון את שוקי היצוא של ישראל, בצל ההאטה הכלכלית במדינות המערב. לדבריו, "שמתי לי למטרה לחזק מאוד את קשרי ישראל עם הודו וסין, זה העתיד שלנו מבחינת יצוא ושיתופי פעולה כלכליים. אנו מקדמים הסכם סחר חופשי ונשלים את המגעים עד אמצע 2012. זה מהלך אסטרטגי ענק. נקדם גם פרוטוקול פיננסי שיחזק את יכולתן של חברות בישראל לעבוד בהודו. נקים מנגנון ממשלתי לקידום מחקרים בהיי-טק ע"י מוסדות ישראלים וחברות ישראליות. ניצור פה שותפות אסטרטגית-מדעית-טכנולוגית-אקדמית שתשרת את כלכלת ישראל לעשרות שנים קדימה".