"נוער הגבעות" מכה שוב: הושחתה עמדת צה"ל, מסגד הוצת

שעות לאחר פינוי מאחז מצפה יצהר, מגיעה התגובה מצד "נוער הגבעות": עמדה של צה"ל בצומת תפוח רוססה בכתובות "נקמה מצפה יצהר" ו"משטרה נאצים" ■ גם מסגד בכפר סמוך הוצת וקירותיו רוססו ■ נעצר חשוד במעשה

התגובה לפינוי המבנים במאחז יצהר לא איחרה להגיע: כתובות נאצה בהן נרשם "משטרה = נאצים", ו"נקמה מצפה יצהר" רוססו על עמדה של צה"ל בצומת תפוח, סמוך למאחז הבלתי חוקי שפונה לפנות בוקר. כוחות הביטחון עצרו חשוד במעשה.

במקביל, הוצת מסגד בכפר בורקא בשומרון, הממוקם מרחק קצר ממצפה יצהר. פלסטינים מהכפר בורקא הסמוך לשכם התלוננו על הצתה של מסגד בכפר, זמן קצר אחרי פינוי המבנים במאחז הסמוך יצהר. לטענת הפלסטינים, אחת הקומות במסגד עלתה באש יחד עם רהיטים ושטיחים שהיו במקום, אולם איש לא נפגע באירוע.

על קירות המבנה רוססו הכתובות "מצפה יצהר" ו"מלחמה", מה שמעיד אולי על קשר הדוק לפינוי המאחז בשומרון לפנות בוקר. תושב הכפר סיפר לכלי התקשורת הפלסטיניים כי "קבוצת מתנחלים הציתה אש בקומות הראשונה והשניה של המסגד, מה שגרם לנזקים. הם השמיעו קריאות גזעניות בעברית, וקריאות נגד האסלאם".

בעקבות הדיווחים הוזעקו כוחות צבא ומשטרה אל הכפר והחלו באיסוף עדויות מהתושבים. מבדיקה ראשונית עולה החשד שהמסגד הוצת כנקמה במסגרת פעילות "תג מחיר", בתגובה על פינוי המאחז הבלתי חוקי יצהר.

רק אתמול בוצעה פעולת "תג מחיר" במסגד נטוש בירושלים. אלמונים נכנסו למסגד לפנות בוקר, הציתו אותו וריססו על קירות המבנה כתובות נאצה בהן "תג מחיר מצפה יצהר", "מוחמד חזיר", ו"ערבי טוב ערבי מת".

לפנות בוקר היום הגיעו כוחות צבא ומשטרה גדולים למאחז מצפה יצהר שבשומרון והרסו שם מבנים בלתי חוקיים. המקום הוכרז שטח צבאי סגור והכוחות, מאות שוטרים, הרסו מבנה אחד ודיר. פעילי ימין רבים הגיעו לאזור אך מחסומי צה"ל מנעו מהם את הכניסה. הפינוי עבר ללא עימותים, אולם כבר בשעות הבוקר הגיעו למקום פעילי ימין שכבר החלו בעבודות לבנייה מחדש של המבנים שנהרסו.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר: "מקומם לראות כיצד הורסים בתאווה בלתי נשטלת בתי יהודים בארץ ישראל, כשהחוק כביכול משמש כתירוץ להריסה לגזענית רק כלפי יהודים, בעוד על ההר ממול עשרות בתים ערביים שנבנו ללא כל היתר ובניגוד מוחלט לחוק - חלקם תוך צפצוף על החלטות בג"צ. אני בטוח שהמבנים יוקמו מחדש".