גוגל תורמת 11.4 מיליון דולר למלחמה בעבדות המודרנית

27 מיליון בני אדם חיים בתנאי עבדות ■ מנהלת תחום הצדקה בגוגל: "בימינו אנו מספר האנשים המוחזקים בתנאי עבדות עולה על מספרם בכל תקופה אחרת בהיסטוריה"

גוגל, ענקית החיפוש המקוון, תתרום 11.5 מיליון דולר למספר ארגונים שנלחמים בתופעת העבדות המודרנית, שמספר קורבנותיה מוערך ב-27 מיליון בני אדם.

התרומה הזו היא התרומה הגדולה ביותר של חברה מסחרית למען הגנה, הצלה וטיפול בבני אדם עליהם נכפית עבודה או אספקת שירותי מין בניגוד לרצונם. מגוגל נמסר כי היא בחרה להעביר את התרומה לארגונים עם רקורד מוכח במלחמה בעבדות.

"אנשים רבים מופתעים לגלות שבימינו אנו מספר האנשים המוחזקים בתנאי עבדות עולה על מספרם בכל תקופה אחרת בהיסטוריה", אמרה ג'קלין פולר, מנהלת תחום הצדקה בגוגל, "החדשות הטובות הן שיש לכך פתרונות".

ארגון 'משלחת הצדק העולמי' מוושינגטון, שפועל בכל רחבי העולם על מנת להציל קורבנות עבדות וניצול מיני, נבחר על-ידי גוגל כארגון שיוביל מהלך כולל ומשולב למלחמה בעבדות.

הארגון צפוי לחבור לגופים נוספים בתחום, גדולים וקטנים כאחד, ביניהם 'קרן השירות העולמי של ה-BBC' ו'פרוייקט פולאריס' כדי לקדם ביסוס תשתית ומשאבים טובים יותר לאכיפת החוקים נגד עבדות בארצות העולם, במקביל להגברת המודעות לתופעה בארה"ב.

הארגונים יפעלו בנוסף לקידום חקיקה בנושאה בוושינגטון. בגוגל מקווים כי התרומה שהשיאו למען המטרה תביא לשחרורם של כ-12,000 בני אדם שמוחזקים כיום בתנאי עבדות.

תורמים ל'אניגמה'

בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי שלה הודיעה גוגל כי העבירה 40 מיליון דולר למטרות צדקה לקראת חגי סוף השנה, ביניהן קידום חינוך ומדעי וטכנולוגי לילדות במדינות מתפתחות ותמיכה במוסדות אקדמיים שונים.

על-פי הודעה רשמית שמסרה גוגל, במהלך השנה העבירה החברה סכום של 115 מיליון דולרים למטרות פילנטרופיות שונות.

במקביל להודעה האמורה נמסר כי גוגל תתרום סכום של 850,000 דולר לפרויקט השיקום של אחוזת בלצ'לי פארק שבדרום אנגליה, בה ממוקם מוזיאון המחשוב העולמי.

במלחמת העולם השנייה שימשה האחוזה האמורה בתור בסיס של חיל המודיעין הבריטי שבו פותחה 'אניגמה', המכונה באמצעותה פוענחו המסרים המוצפנים של צבא גרמניה הנאצית.

פיצוח הצופן הגרמני ובניית המכונה היוו אבני דרך חשובות בהיסטוריה של התכנות והמחשוב. פרויקט שיקום האחוזה הוא חלק מפרויקט נרחב יותר, במסגרתו שוחזרו ושומרו רשימותיו של המדען הבריטי אלן טורינג, מתמטיקאי בריטי שנחשב לאחד מאבות מדע המחשב.