הרשות השנייה: לדחות את הבקשות למעבר לרישיונות ב-3 חודשים

מועצת הרשות השנייה: "ישנה חשיבות עליונה להבטחת קיומם של מספר ערוצי טלוויזיה מסחריים ולפחות שתי חברות חדשות מסחריות"

מועצת הרשות השנייה ממליצה לשקול מתן דחייה במועד הגשת הבקשות למעבר לרישיונות ב-3 חודשים, עד 31 במארס 2012.

מועצת הרשות השנייה קיימה היום (ה') דיון באירועי השבועות האחרונים הנוגעים לעתידם ולהמשך קיומם של ערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל.

המועצה דנה, בין היתר, בהשלכות של החלטת ועדת הכלכלה שלא לקבל את בקשת ערוץ 10 לדחות את מועד תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים שלו, שנקבע לסוף שנת 2011. בנוסף דנה המועצה בבקשה הנדונה בימים אלה בוועדת הכלכלה לאפשר החזקה משותפת של בעל זיכיון ובעל רישיון בחברת חדשות אחת.

המועצה הדגישה כי היא רואה חשיבות רבה בהמשך קיומו של פלורליזם בתחום השידורים המסחריים בטלוויזיה, כך שתישמר פעילותם של שני ערוצי טלוויזיה מסחריים לפחות. "ריבוי שחקנים בענף מאפשר היצע תכנים רחב יותר ומגדיל את היקף השקעה ביצירה הישראלית, לטובת הציבור ולטובת כל העוסקים בתעשייה", נמסר מהמועצה.

המועצה ציינה כי היא "רואה חשיבות עליונה בקיומן של שתי חברות חדשות לפחות בערוצים המסחריים, אשר ישמשו כספקיות מידע מרכזיות, מהימנות ואמינות לציבור בישראל, וימשיכו לממש את זכות הציבור לדעת, תוך מתן ביטוי לאינטרס הציבורי".

המועצה קוראת לכל הגורמים המעורבים בעניין לעשות את כל המאמצים והפעולות הנדרשות שיאפשרו לקיים מספר ערוצים מסחריים וחברות חדשות, לטובת כלל הציבור בישראל.

עוד ממליצה המועצה לשקול הפניית תשלום החובות לטובת השקעה בתוכן וביצירה מעבר למחויבות השוטפת כפי שיוסדר בתיקון החוק.

בנוסף, כאמור, ממליצה המועצה לשקול מתן דחייה במועד הגשת הבקשות למעבר לרישיונות ב-3 חודשים, עד 31 במרץ 2012, זאת על מנת לאפשר למבקשים לבחון ולהעריך את תמונת המצב לאחר שתתבהר, וניתן יהיה להגיע להחלטות מושכלות ומבוססות בהקשר זה.