הממשלה אישרה את פרק יוקר המחיה בדוח טרכטנברג

(עדכון) - בין הנושאים שעלו היום לדיון: הקמת 40 תחנות דלק חדשות במטרה להגביר את התחרות בשוק הדלק ■ שטייניץ: "העברת הפרק מסמנת את נחישותנו להוריד את יוקר המחיה. זהו מהלך היסטורי לטובת הכלכלה ואזרחי ישראל"

הממשלה אישרה היום (א') פה אחד את פרק התחרותיות והמחיה במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג. "אנחנו מתקדמים באישור דוח טרכטנברג בצורה שיטתית ואחראית כדי להמשיך ולהפחית את יוקר המחיה", אמר ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו מפחיתים את כוחם של המונופולים והבירוקרטיה, המונופול הממשלתי הוא הגדול ביותר וגם הוא מטופל".

בין ההטבות שאישרה הממשלה היום: טיפול בשוק הדלק על ידי הוספת עשרות תחנות דלק ושיפורים בתחבורה הציבורית. למעשה, הנושא הראשון בדיון היום היה המלצתו של ראש הממשלה לפתוח לאלתר את שוק הדלק לתחרות על ידי אישור הקמת 40 תחנות תדלוק בכל רחבי הארץ במטרה להגביר את התחרויות. במהלך הדיון התברר כי יש עיכובים בירוקרטיים ענקיים ושהליך קבלת אישורים להקמת תחנת דלק אורך בין 8 ל-16 שנה.

נתניהו אמר כי "זהו מצב בלתי נסבל; יש צורך מיידי לאשר את ההמלצה להקים 40 תחנות בהליך קצר. יש מחסור בתחנות דלק, אין תחרות אמיתית בשוק הזה ואנחנו חייבים לפתוח מיידית את השוק לתחרות אמיתית".

"אישרנו היום פרק חשוב שנוגע בבעיה השורשית של חוסר תחרות", הוסיף רה"מ. "היינו משק קטן וריכוזי; הבעיה היא שהמשק גדל ונשאר ריכוזי, ריכוזיות שבאה מהסקטור הפרטי ומהסקטור הציבורי. אישור פרק ההמלצות הזה מתקן עיוותים שנוצרו במשך עשרות שנים".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי "העברת פרק התחרותיות וההתייעלות מסמנת את נחישותנו להוריד את יוקר המחיה לאזרחים באמצעות יצירת תחרות במגזר הפרטי וגם בנושאים ציבוריים כגון: תחבורה ציבורית, דלק, מלט לבנייה והתייעלות בנמלי הים. זהו מהלך היסטורי לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל גם יחד".

עוד אישרו השרים היום, במסגרת פרק התחבורה, הקמת רשויות מטרופוליניות, הסעת המונים בתחבורה הציבורית, פתיחת שוק הגפ"מ לתחרות, פתיחת שוק המלט, פירוק קבוצות ריכוז, ביטול הסדרים כובלים אל מול תחנות דלק קיימות, ייעול כוח האדם וטיפול בסמכויות הממונה על ההגבלים העיסקיים.

כל הצעות ההחלטה שעלו התקבלו במלואן למעט שני נושאים שדרשו חידודים ושינויי נוסח והם יוגשו לממשלה ביום ראשון הבא: נושא הרגוליציה, הפרק שאמור להיות מוקם צוות שיבחן את כל נושא הרגולציה; ומשילות.