נובל פרסמה אומדן ל-17 טריליון רגל מעוקב של גז ב"לוויתן"

(עדכון) - בשוק ציפו ל-19-20 טריליון רגל מעוקב - מניית רציו מחקה זינוק של 6% ■ השותפות בישראל למשקיעים: "המתינו לדוח המלא"

מבוכה בקרב שותפויות קידוח "לוויתן": נובל אנרג'י, השותף האמריקני ומי שאחראית על תפעול הקידוח, פרסמה היום (ב') עדכון ראשוני על רזרבות של 17 TCF (טריליון רגל מעוקב) במאגר הגז, לעומת 16 TCF בעדכון הקודם. זמן קצר לאחר מכן הוציאו השותפות בישראל הודעת הבהרה: "הפרסום של נובל לא על דעתנו".

בשוק ציפו ל-19-20 TCF, כך שהנתונים של נובל אנרג'י נחשבים לכאכזבה. עם זאת, יש לציין כי ייתכנו עדכונים נוספים מצד נובל אנרג'י בהמשך וכי הטווח שמסרה נובל עומד על 14-20 טריליון רגל מעוקב. רציו (15%), דלק קידוחים ואבנר (22.25% כל אחת) שותפות בקידוח לצד נובל אנרג'י.

מניית רציו הגיבה במחיקת עלייה של כ-6%. עם זאת, פחות משעה לאחר הפרסום של נובל אנרג'י, הוציאו השותפות בישראל הודעת הבהרה לבורסה, לפיה הפרסום של נובל לא על דעתן ו"לא נעשה על פי הכללים". המסחר במניות הופסק.

"הנתונים שהציגה נובל לא הוכנו על פי כללי המערכת לניהול משאבי פטרוליום (SPE-PRMS), אינם בהתאם להנחיית הגילוי בנוגע לפעילות חיפושי נפט וגז שפורסמה על ידי רשות ני"ע והם אינם על דעת השותפות, הנהלתה או בעלי השליטה בה", כתבה רציו בהודעה לבורסה, הודעה דומה לזו של דלק קידוחים ואבנר.

השותפות בישראל ממליצות למשקיעים להמתין לדוח המלא של נובל אנרג'י, שיפורסם תוך כחודשיים.

קידוח "לוויתן 3" החל בחודש יוני במרחק של קילומטר מקידוח "לוויתן 2" שננטש. הקידוח נועד לאפשר להעריך במדויק את גודלו של מאגר הגז שהתגלה ב"לוויתן" בסוף 2010. את שני הקידוחים ביצעה אסדת הקידוח פרייד של חברת נורת' אמריקה, שעלות חכירתה הכוללת נאמדת בחצי מיליון דולר ליום לערך.