שר ההגנה האמריקני פאנטה: "איראן גרעינית - קו אדום"

פאנטה: "על פי הערכות מודיעיניות בארה"ב, איראן תוכל להשלים את התחמשותה בנשק גרעיני בתוך שנה מהיום" ■ הוסיף: "אין אופציה שלא מונחת על השולחן"

מזכיר ההגנה האמריקני ליאון פאנטה אמר כי איראן לא תורשה לפתח נשק גרעיני. בריאיון לרשת CBS האמריקנית טען כי למרות המאמצים להכשיל את תוכנית הגרעין האיראנית, בטהראן הגיעו לנקודה בה הם יכולים להרכיב פצצה גרעינית בתוך פחות משנה.

בשבוע שבו ארה"ב מסיימת את המלחמה בעיראק, מזכיר ההגנה פנטה מאיים על איראן. לפי ההערכות המודיעיניות בארה"ב, איראן צריכה רק שנה אחת כדי לבנות פצצה אטומית, ואולי אפילו פחות מכך.

"הם יכולים לפתח פצצה בחשאי, במתקן נסתר, ואז לוח הזמנים יהיה אפילו מהיר ממה שציינתי", אמר פאנטה.

"אין אופציה שלא מונחת על השולחן"

כשנשאל פאנטה מה יהיו ההשלכות אם ישראל תפתח במערכה צבאית נגד איראן ענה המזכיר: "אנו חולקים חששות משותפים (עם ישראל), ארה"ב לא רוצה שאיראן תפתח נשק גרעיני, זהו קו אדום בשבילינו וכמובן גם בשביל הישראלים. אם ניאלץ לעמוד בסיטואציה כזאת, נתמודד איתה".

"אם האיראנים ימשיכו בפיתוח הפצצה ואנו נקבל מודיעין אמין על כך, אנו נבצע את כל הצעדים הנחוצים לעצור זאת. אין אופציה שלא מונחת על השולחן. נשק גרעיני בידי איראן זה דבר שלא מתקבל על הדעת".

פאנטה הוסיף כי לפי מיטב ידיעתו איראן טרם קיבלה החלטה ממשית האם לפתח נשק גרעיני או לא, זאת למרות משך הזמן הקצר שנותר לה על מנת לפתח פצצה.