טלוויזיה: הרייטינג של ליגת העל שוב מדשדש

אחרי ארבעה מחזורים רצופים של נתוני צפייה דו-ספרתיים ל"משחק המרכזי" בערוץ 1, ההתמודדות בין מכבי חיפה למכבי נתניה הסתפקה ב-8%

אחרי ארבעה שבועות רצופים בהם רשמו שידורי "המשחק המרכזי" של ליגת העל בכדורגל נתוני צפייה דו-ספרתיים בערוץ 1, הרייטינג שוב יורד מתחת לרף ה-10%: ההתמודדות אמש (ב') בין מכבי חיפה למכבי נתניה בקרית אליעזר (1-2 לירוקים), במסגרת המחזור ה-16, הביאה לרשות השידור 8% בלבד בקרב משקי בית יהודיים. את טבלת הרייטינג של אתמול מוביל משדר החדשות של ערוץ 2, עם רייטינג של 22.8%.

הרייטינג הממוצע של "המשחק המרכזי" בעונה הנוכחית עומד נכון לעכשיו על 8.8%, קרוב לנתון שהושג אשתקד (2010/11), והסתכם בכ-9%. המשחק הכי נצפה השנה הוא הדרבי התל-אביבי מהמחזור ה-13, שהביא רייטינג של 14.3%. גם בעונה הקודמת היה הדרבי בין מכבי והפועל ת"א המשחק הנצפה ביותר - עם 13.6% שהביאה ההתמודדות בין הקבוצות בסיבוב הראשון.

‏למרות נתון הצפייה הבינוני אמש, מכבי חיפה היא הקבוצה שמשחקיה הם הכי נצפים העונה מבין "ארבע הגדולות" של הליגה, עם רייטינג ממוצע של 11%. הפועל ת"א שנייה בדירוג זה, עם 10.1%; מכבי ת"א מיד אחריה עם 9.1%; בית"ר ירושלים רושמת, במקביל להידרדרות המקצועית שלה, צניחה גם בצפייה בטלוויזיה, עם 8.7%.

מוליכת הטבלה, עירוני קרית שמונה, שודרה פעמיים בלבד העונה, במשחקים שהביאו יחד רייטינג ממוצע של 7.4% (אחד מהם הועבר לערוץ 33).

רשות השידור נמצאת כרגע בשנה השנייה של ההסכם התלת-שנתי שלה לשידורי ליגת העל, עבורו תשלם להתאחדות לכדורגל סכום כולל של 46 מיליון שקל. בעונה הנוכחית ישלם הערוץ 15.33 מיליון שקל עבור זכויות השידור.