המבקר: "החמרה בממצאים - דוח השריפה בכרמל משתהה"

יו"ר הכנסת: "רק המבקר יכול לשפוך אור על נסיבות האירוע בכרמל" ■ המבקר: "דוח השריפה בכרמל הוא אחד הדוחות הגדולים והמפורטים ביותר שאני זוכר, יהיו בו ממצאים מעניינים מאוד, שלא אוכל לפרטם בעיצומו של תהליך הבדיקה"

עיכוב בפרסום ממצאי מבקר המדינה על השריפה בכרמל: מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אמר הבוקר כי לנוכח ממתאם חדשים שהתגלו במהלך הבדיקה באשר לכמה מהמבוקרים, יושהה פרסום הדוח.

בפגישה שקיים היום לינדנשטראוס עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר המבקר כי הדוח יתפרסם בשבועות הקרובים. "לפני מספר חודשים העברנו טיוטות של הדו"ח לכל המבוקרים, וקיבלנו מהם מענים. כרגע אנחנו מעבדים את המענים הללו. בנוסף אנחנו מאפשרים למספר מבוקרים שיש לגביהם ממצאים חמורים בדו"ח גם לאחר הטיוטה והמענים שנשלחו, להגיב פעם נוספת, ולכן הוצאת הדו"ח מתעכבת".

דוח השריפה בכרמל הוא אחד הדו"חות הגדולים והמפורטים ביותר שהוציא משרד מבקר המדינה. הטיוטה הראשונה כללה 1,000 עמודים". "אני לא זוכר דו"ח כל כך מפורט כמו זה. יהיו בו ממצאים מעניינים מאוד, שלא אוכל לפרטם בעיצומו של תהליך הבדיקה", אמר לינדנשטראוס לריבלין.

בפגישה שהתקיימה בעת הגשת דו"ח מבקר המדינה על השלטון המקומי לשנת 2010, הביע ריבלין באוזני המבקר את הערכת הציבור למבקר המדינה ואמר כי "אתמול השתתפתי באזכרה לחללי אסון הכרמל. הוויכוחים היו קשים ונוקבים באשר לסוגיית האחריות לאסון, אבל כל הצדדים לוויכוח, המשפחות והממשלה, הסכימו שיש לחכות לממצאי המבקר, שישפוך אור על העובדות והנסיבות של האירוע.

"העובדה הברורה היא שהציבור כולו רואה במוסד ביקורת המדינה גוף חוקר ועצמאי. הדבר מוכיח פעם נוספת שאיננו נמצאים במציאות משטרית של שלש רשויות, אלא של ארבע רשויות, כאשר אחת מהן היא מוסד מבקר המדינה. מבקר המדינה הפך להיות עין ציבורית המפקחת על כל הנעשה ומצביע על הטעון תיקון", לדברי ריבלין.