מדוע קופצים ניצבי המשטרה?

הם מצפים שהמבקר יסיר מעליהם כל אחריות לאסון בכרמל או לפחות יקל בחומרת הממצאים

אני לא מבין מה רוצים אותם ניצבים בדימוס, הניצבים כאיש אחד נגד מבקר המדינה. הם דורשים מהמבקר שלא יטיל את כל האשמה על אסון השריפה בכרמל על המשטרה וניצביה. כידוע, דוח המבקר עדיין לא פורסם, אז מה הם קופצים? לחץ. זה ההסבר היחיד. או, אם תרצו, תרופה למכה.

אם זה לא יעזור להוריד את המבקר לגמרי מהשוטרים, אז אולי זה יועיל לריכוך חומרת הממצאים נגדם.

פעולתם של הניצבים נעשית כולה במסגרת החוק, מבחינה זו אין בה פגם. אבל אני לא מרגיש נוח איתה מבחינה ציבורית-מוסרית. מדובר בשוטרים, במפקדים של שוטרים, של שומרי חוק.

אם במסגרת המחדלים, שנעשו באסון, הייתה בעיה כלשהי עם קציני משטרה, אולי אפילו פלילית - הם, הניצבים, אמורים לשאוף לכך שהציבור יידע על כך. מה שקורה בפועל יוצר את הרושם שהם מבקשים מהמבקר, איך לומר זאת, יעגל קצוות למען הקולגות שלהם.

כאמור, זה לא מריח טוב, אבל מעבר לכך זה גם לא יפה, לא הוגן ולא יעיל. הקפיצה של הניצבים מעבירה מסר, שהם כאילו לא לגמרי נותנים אמון במבקר; שבעיניהם קיים חשש שהמבקר יעדיף להטיל אשמה על היותר חלשים, כלומר שוטרים, מאשר על קובעי מדיניות. התנהגות כזאת של הניצבים לא מגיעה למיכה לינדנשטראוס. הוא כבר הוכיח, מעל ומעבר, את עמידתו הנחושה בפני בעלי כוח ושררה; הוא כבר הוכיח שאצלו יש דין אחד לכולם, ללא הבדל תפקיד או דרגה. אדרבא - אם בכלל, אז את החזקים בודק לינדנשטראוס ביתר קפידה והקפדה.

מה גם שיש פרסומים שהדוח יחמיר מאד עם ראש הממשלה, שר האוצר, והשר לביטחון פנים - ובעיקר עם שר הפנים. כלומר, עד עתה לא פורסם דבר, שעלול ליצור את התחושה שהמבקר יטפל במשטרה בצורה שונה מאשר בבכירים ביותר. אז שוב - מה, לכל הרוחות, הם קופצים?

שהשופטת תשלם

השופטת המחוזית בדימוס דניאלה שידלובסקי-אור, רעייתו של שופט העליון בדימוס תיאודור אור, כבר עלתה למדינה 210 אלף שקל, ששולמו כפיצוי לאדם שהשופטת סחבה את עניינו כ-10 שנים; עכשיו נתבעת הנהלת בתי המשפט לשלם 330 אלף שקל לאדם, שאותה שופטת גררה את תביעתו במשך 15 שנה!!!

שאלתי: למה המדינה, כלומר הציבור, צריכה לשלם את מחיר מחדליה החמורים של השופטת? האם על השופטים לא חלה אחריות אישית, שאותה הם עצמם מחילים על אחרים? וגם: למה המדינה צריכה להמשיך לשלם פנסיה לשופטת, שלמעשה מעלה בתפקידה וגרמה סבל למתדיינים אצלה? למה המדינה לא בודקת את הנושא הזה? וענין נוסף לבדיקה: איך זה שלמרות מחדליה השיפוטיים הקשים, השופטת קודמה לבית המשפט המחוזי?