דוברו של יוסי מימן: "לא יהיה אפילו 'סידור שיער' באמפל"

זאב פיינר בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו לא מבקשים מאף אחד שום 'תספורת'. נשלם כל שקל" ■ סירב לומר כיצד תפצה אמפל את מחזיקי האג"ח בגין דחייה של שנתיים בפירעון החוב ■ רומז: אם המדינה תיתן את חלקה - נסייע לערוץ 10

זאב פיינר, יועץ התקשורת של יוסי מימן המבקש הסדר חוב בחברת אמפל, טוען היום (ה') בראיון לגלי צה"ל כי החברה לא תבקש שום "תספורת" ממחזיקי האג"ח אלא רק דחייה של שנתיים בתשלומי הקרן, אך מסרב לעת עתה לומר מה הפיצוי שתציע החברה לבעלי האג"ח בתמורה לדחייה. הוא גם רמז לראשונה כי יוסי מימן יסייע לערוץ 10 אם המדינה תיתן את חלקה.

חדשות אחרונות בנושא הסדר החוב באמפל:

יוסי מימן מבקש הסדר לחוב של מיליארד שקל באמפל

צעד אחר צעד: כך דרדר יוסי מימן את אמפל להסדר חוב

מוסדיים: "אמפל צריכה להתפרק"

דעה / שי שלו: יש לו יכולת, שיחזיר חובות

"לא קרחת, לא תספורת ואפילו לא סידור שיער", אמר פיינר בראיון לגל"צ. "הבקשה של אמפל היא לדחות תשלומי קרן נוכח השיבושים באספקת הגז ממצרים כדי שנוכל לשלם את מלוא החוב של מחזיקי האג"ח. לא מדובר פה בעסק פרטי של יוסי מימן עם ממשלת מצרים זו עסקה שנוצרה לפני שמצאו את שדה 'תמר' וכל משק האנרגיה הישראלי הסתמך על המצרים, כולל ממשלת ישראל".

רינו צרור, שניהל את הראיון, שאל את פיינר מדוע מרחב לא שיתפה את מחזיקי האג"ח בדיבידנדים שמשך מימן לאורך השנים מאמפל, אבל כעת כשהיא נקלעה לקשיים על הציבור לשלם בגין ההפסדים. פיינר השיב כי "אנחנו לא מבקשים להשתתף בשום הפסד וזה מה שיוסי מימן אמר בעצמו. היה פה אירוע שאף אחד לא היה יכול לצפות אותו - הממשלה, חברת החשמל, המשקיעים - מישהו האמין שתהיה מהפכה במצרים?".

פיינר הזכיר כי כחודש לפני המהפכה במצרים העניקה סוכנות S&P דירוג גבוה להנפקת אג"ח של ספקית הגז המצרי EMG לקראת הנפקת אג"ח במיליארד דולר, "תוך מתן שבחים לפרויקט הגז".

"אנחנו לא מבקשים מאף אחד שום 'תספורת'. נשלם כל שקל. אנחנו מבקשים דחייה של שנתיים", הדגיש פיינר. כשנשאל איזו ריבית תציע אמפל למחזיקי האג"ח בתמורה לדחייה, ענה: "נבוא בצורה הוגנת ועניינית למו"מ שיתנהל עם מחזיקי האג"ח. אני מבטיח שבמו"מ נמצא את הנוסחה שתשרת בצורה הטובה ביותר גם את אמפל וגם את מחזיקי האג"ח".

פיינר התייחס גם לסוגיית ערוץ 10, שנמצא על סף סגירה עקב סירובה של המדינה לדחות לערוץ חוב של 45 מיליון שקל: "בעלי הערוץ הזרימו מכיסם 1.3 מיליארד שקל בערוץ האחרון. הערוץ לא הרוויח שקל מימיו. בעלי המניות שילמו למדינה 280 מיליון שקל מס הכנסה למרות ההפסדים. במילים אחרות, המדינה נתנה לנו את הזכות להפסיד על הערוץ וגם לשלם על זה מס הכנסה. בעלי המניות עשו מעל ומעבר בעשור האחרון ולא יכול להיות שלבעלים יהיה איכפת ממקום עבודה של 3,000 עובדים יותר מאשר הממשלה".

פיינר נשאל האם יוסי מימן יכול לצאת מהפלונטר העסקי אליו נקלע, ואמר: "בוודאי שכן. אנו מתכוונים להסדיר את העברת הגז ממצרים או ללכת לתביעות משפטיות". כשנשאל האם ערוץ 10 יילך לאיחוד עם רשת או האם בעלי המניות יסייעו לערוץ, ענה פיינר: "אני לא יודע לומר. אנו מחכים לראות מה קורה ורק אם הממשלה תעשה סדר אמיתי ניתן יהיה לדבר על דברים כאלה".