תביעה נגד RIM: טענה לזכויות יוצרים על הרצף BBM

חברת BBM קנדה מאיימת לתבוע את ריסרץ' אין מושן על זכויות יוצרים לרצף האותיות, בו משתמשת הראשונה לתיאור שירות המיסרונים שלה

ריסרץ' אין מושן (RIM ), יצרנית מערכת ההפעלה בלקברי, מנהלת מאבק על הרשות לשמור על שמו המוכר של מערכת שליחת המיסרונים שלה ולהכריז עליו כ"סמל מסחרי". המערכת, שמאפשרת לשלוח בחינם מיסרוני טקסט בין מכשירי בלקברי, נקראת באנגלית BlackBerry Messenger - או בקיצור, BBM.

אולם, הדבר לא מוצא חן כל כך בעיני חברת BBM קנדה, המספקת נתוני רייטינג על שידורי רדיו וטלוויזיה, וצפוייה להגיש נגד RIM תביעה בארה"ב כבר בחודש פברואר. מנהל BBM קנדה, ג'ים מקלאוד, סיפר כי ברצונו שב-RIM יפסיקו להשתמש ברצף BBM אולם מנגד גם שוקל לשנות את שם החברה שלו, תמורת תשלום.

"אנחנו צריכים להיות פרקטיים. הם פועלים ברחבי העולם, אנחנו לא. אבל אנחנו לא מוכנים פשוט לנטוש את השם שלנו ללא תמורה", דברי מקלאוד.

מנגד, ב"רויטרס" מדווחים כי ב-RIM נחושים מצד אחד לשמור על הבלעדיות לרצף BBM, ומצד שני לא לשלם לחברתו של מקלאוד אפילו דולר אחד. "אנו מאמינים ש-BBM קנדה דורשים זכויות יוצרים על הרצף BBM, שמוכר היום ברחבי העולם בהקשר רחב הרבה יותר מהקשר לעסקיה של החברה".