דפני ליף התמסדה: התנועה "ב' זה אוהל" יוצאת לדרך

(עדכון) - מובילת המחאה החברתית דפני ליף לא מתייאשת: הקימה תנועה חברתית חדשה שתתמקד "בחיזוק החיבור בין הגרעינים היצרניים, המתונים והדמוקרטיים שבכל המגזרים למען התחזקות הציבור מול הממשל"

דפני ליף, ממובילי המחאה החברתית, ייסדה היום את תנועת "ב' זה אוהל לצדק חברתי". על פי ההודעה לעיתונות ששיגרה ליף לתקשורת, "התנועה תתמקד בחיזוק ההישג האמיתי היחיד של המחאה עד כה - חיבור בין הגרעינים היצרניים, המתונים והדמוקרטיים שבכל המגזרים למען התחזקות הציבור מול הממשל הן ברמה הארצית והן ברמה המוניציפאלית".

דפני ליף אמרה היום, כי "לא נואשנו עדיין מדיאלוג עם נבחרינו, למרות שהם נתנו לנו את כל הסיבות לריפיון ידיים, אך אנו מבינים היום יותר מתמיד את חשיבות הפעילות הציבורית -בקרבנו, בקרב הורינו, ילדנו, חברנו ושכננו".

בראיון לחדשות ערוץ 2 אמרה ליף כי "חבל שאנחנו נכנסים לעניינים ביני לבין סתיו שפיר. המאבק הוא כל כך גדול ומקיף ואני מאוד מאמינה בלחץ שאפשר לייצר ברחוב ומחוץ לכתלי הכנסת". "אני לא חושבת שיש טעם לחזור אחורה אלא צריך להתפתח קדימה. ניתן דחיפה ליוזמות חדשות ולרעיונות חדשים".

"אני לא עושה שום דבר מזה כדי להחזיר לעצמי פוקוס או מומנטום. לדעתי יש צורך באיזשהו מיסוד. מדובר במלחמת התשה. יש צורך בתרומות וגיוס משאבים על מנת שנוכל לחזור לרחובות. דוח טרכטנברג לא עונה על הצרכים המרכזיים של הציבור".

עו"ד גליה שמילוביץ' גרינגרד ולאה מילר פורשטט, הפועלות יחד עם ליף להקמת התנועה: "אנו מקימים חברה לתועלת הציבור שמיד עם הקמתה תימסר לציבור הרחב. כל אחד ואחת יוכלו לקנות במחיר סמלי מניה (אחת בלבד, למניעת השתלטות של גופי אינטרסים), יונפקו בסה"כ 7 מליון מניות. לא פחות ולא יותר - כמניין האזרחים במדינת ישראל".

במסגרת התנועה החדשה, יקיימו אנשיה קונגרסים חברתיים בכל הארץ, יוקם משרד לתקשורת חברתית שישרת את כל גופי המחאה, יקודמו הצעות החוק במושב הכנסת הנוכחי, ויקודמו הצעות חוק לדיור בר השגה ודיור ציבורי.

עוד על פי מקימי התנועה, יעסקו אנשיה גם ב"שיפור מערכת הרווחה, החינוך, הבריאות, נתמוך במתמודדים או במפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית שירצו להחדיר את ערכי הצדק החברתי לשורות הכנסת והמועצות המקומיות, נפעל ליישום מלא של דוח טרכטנברג, כנקודת התחלה וליישום מקסימלי של דו"ח ספיבק-יונה".

עוד נמסר ממייסדי התנועה: "ביסוד התנועה נמצאת ההבנה - שלהיות אזרח במדינה דמוקרטית, זוהי עבודה שלא מסתיימת בשלשול פתק בקלפי הבחירות, זוהי רק ההתחלה. התנועה תשאף לחולל המולה ציבורית סביב הנושאים הבוערים ומתחזקת מתשובתו של הרצל, ערב הקונגרס הציוני הראשון בבזל לאלה שהאשימוהו בכך: 'שהתנועה הציונית היא כל כולה שאון והמולה לא יותר!', להם ענה ברוגז: 'כן כמובן! אבל בפוליטיקה ההמולה הינה הכל. ההיסטוריה העולמית כולה איננה אלא המולה: המולת רעיונות חדשים בהתקדמותם'".

רגב קונטס, גם הוא ממקימי התנועה: "אנו נהיה סבלנים. אנו מאמינים שאחרי 63 שנים של חיים בחירום תמידי, מגיעים לנו גם תהליכי עומק, שכן שינויים אמיתיים לא יקרו ביום. אין טרכטנברג וגמרנו".

שיר נוסצקי: "תנועת ב' זה אוהל תפעל למען הציבור על ידי הציבור ובמימון הציבור. אם אין אנחנו לנו מי לנו? מצד שני - אנחנו זה המון".

עדי פלד: "התנועה תשאף לחבר בין כל היוזמות ליצירת כוח ציבורי מקסימלי. ערבות הדדית לא תהיה סיסמה אלא פרקטיקה בשטח, הן ברמת הארגונים והן ברמה האישית.