"מלך האשלג" של רוסיה רכש 66.6% מהשליטה על מונאקו

האוליגרך דימיטרי ריבולובלב, שהונו מוערך ב-9.5 מיליארד דולר, השתלט על המועדון הצרפתי; הבטיח להזרים 100 מיליון אירו ב-4 שנים

קבוצת הפאר הצרפתית מונאקו, שבשנת 2004 הספיקה לרשום הופעה היסטורית בגמר ליגת האלופות, נמצאת בתהליך נסיגה מתמשך בעונות האחרונות. שיאו של התהליך הזה הגיע אשתקד, כשהמועדון נשר מהליגה הבכירה בצרפת אל ליגת המשנה, שם לא היתה מונאקו כבר שלושה עשורים.

אבל העתיד של המועדון, עושה רושם, ורוד יותר: בסוף השבוע הודיעו במונאקו באופן רשמי על השלמת תהליך מכירת 66.6% מהאחזקות של המועדון לאוליגרך דימיטרי ריבולובלב. סכום העסקה לא פורסם, אך ריבולובלב התחייב להזרים למועדון הון בסך של 100 מיליון אירו בארבע השנים הקרובות. יתר האחזקות של הקבוצה יישארו בידיים של נסיכות מונאקו.

ריבולובלב, 45, נחשב עד לפני שנה וחצי ל"מלך האשלג" של רוסיה, עד שמכר את אחוזי שליטתו בחברת יצרנית האשלג אורלקלי עבור כ-6.5 מיליארד דולר. הרוכש, אגב, היה סוליימאן קארימוב - כיום הבעלים של אנז'י מחצ'לקה מהליגה הרוסית.

מגזין "פורבס" העריך השנה את הונו של ריבולובלב ב-9.5 מיליארד דולר (מקום 93 בדירוג המיליארדרים העולמי). בשנת 2008 הוא רכש מדונלד טראמפ אחוזה בשווי 100 מיליון דולר בפאלם ביץ'.

הנסיך אלבר השני, השולט על נסיכות מונאקו, אמר לאחר חתימת העסקה: "נפתח היום דף חדש בהיסטוריה של קבוצת הכדורגל מונאקו, שהיא מאד חשובה עבור הנסיכות. הדרישות של הכדורגל המודרני יוצרות מציאות שבה הרבה קבוצות מתקשות מבחינה כלכלית. היה בלתי נמנע עבורינו למצוא שותף שיעזור למועדון להתקיים".

מונאקו פתחה גרוע גם את העונה שלה בליגת המשנה: בתום 18 מחזורים, היא מדורגת במקום האחרון בליגה, מרחק 3 נקודות מחוף מבטחים.