כפי שנחשף ב"גלובס": בן דב מחפש למכור מניות פרטנר

ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז': לבן דב יש סיכוי טוב לקבל מחיר הגבוה ב-20% לפחות ממחיר השוק ■ "ביקוש של קרנות בינלאומיות להשקעה בחברות טלקום בעולם" ■ "גלובס" חשף באוקטובר: בן דב ימכור 15% מפרטנר

חברת סקיילקס של אילן בן דב תמכור חלק מהחזקתה במניות פרטנר "במחיר הגבוה משמעותית ממחיר פרטנר בשוק" - כך הודיעה היום (א') החברה בדיווח לבורסה. זאת, לאחר שמניית פרטנר צללה בכ-50% בחודשים האחרונים.

סקיילקס מחזיקה היום ב-44.54% מפרטנר, כאשר רק 16.6% מהן לא משועבדות. יחד עם החברה האם סאני, מחזיקה סקיילקס ב-45.9% ממניות פרטנר. מניית סאני צללה היום ב-18.4% במחזור מסחר חריג. סקיילקס הדגשה בדיווח כי תבצע את המכירה באמצעות בנק השקעות זר.

"החלטת הדירקטוריון באה גם בעקבות פניות מצד גורמים שונים, ובהמשך לביקוש של קרנות בינלאומיות להשקעה בחברות טלקום בעולם", נכתב בדיווח של סקיילקס. "בנק ההשקעות צפוי להיבחר בתקופה הקרובה, ועל כך תודיע החברה בהתאם". אחת הקרנות המתעניינות בהשקה היא קרן TPG האמריקנית.

בשיחה עם "גלובס" אומר ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז', כי "לאור העסקה שראינו בשווייץ, לאילן בן דב יש סיכוי טוב לקבל מחיר הגבוה ב-20% לפחות ממחיר השוק היום. כנראה שהקרנות הבינלאומיות הגדולות רואות דברים שאנחנו כאן בארץ לא רואים. צריך לזכור שבהתחשב במצב של הכלכלה העולמית בענף הטלקום מורגשת תנופה והתרחבות וכנראה שהקרנות רואות את זה".

יעקובי מציין כי ביום שישי האחרון הודיעה פראנס טלקום, בעלת המותג אורנג' במרבית מדינות העולם על עסקת מכירה של אורנג' שוויץ לקרן אייפקס (בעלת השליטה בתנובה כיום ובבזק בעבר). עסקה זו מאד מעניינת בהיבט של תמחור חברות סלולר ובהשוואה למתרחש בישראל.

"אנו לא מתיימרים לעשות השוואה של אחד לאחד, בכל זאת, ישראל זו עדיין לא שווייץ, אולם ניתן להסיק לא מעט על שוק הטלקום העולמי, על התעניינות קרנות השקעה בתחום שמשקיע ואפילו צפוי לצמוח, למרות המצב המאקרו-כלכלי וכדומה. כנראה שאם היה בישראל, קצת יותר אופק לגבי עיצוב הענף מחדש, האנומליה בתמחור היתה מתנדפת מזמן", אומר יעקובי.

ב-16 אוקטובר נחשף ב"גלובס" כי בן דב שוקל למכור 15% ממניות פרטנר. בן-דב קיבל פניות מגופים שונים שהביעו עניין להיכנס כמשקיעים בחברה. לאחרונה נפוצו שמועות בשוק כי פראנס טלקום התעניינה ברכישת מניות פרטנר.

בן-דב רכש את פרטנר בעסקה ממונפת, ויכולתו להחזיר את החוב למחזיקי האג"ח התבססה על חלוקת דיבידנד של יותר ממיליארד שקל בשנה מפרטנר. השינויים בשוק התקשורת הובילו לכך שהחברה החליטה ברבעון הקודם לא לחלק דיבידנד, כך שבן דב מחפש כעת נזילות.

בן-דב רכש את השליטה בפרטנר לפני שנתיים, אז עמד שווי החברה על כ-10 מיליארד שקל. כיום עומד שווי החברה על 5.1 מיליארד שקל, בעיקר בעקבות השינויים הרגולטוריים בשוק התקשורת ופתיחת השוק לשחקנים חדשים.