"ממשלת קפריסין מצפה לתוצאות מ'בלוק 12' תוך שבועות"

כך אמר יום נשיא קפריסין, דמיטריס כריסטופיאס ■ לפי דיווח האתר הקפריסאי philenews, הנשיא מבקש לגלות סבלנות באשר לממצאים: "אנו מקווים לחדשות חיוביות, ייתכן אף השבוע"

"ממשלת קפריסין מצפה לתוצאות מהקידוח ב'בלוק 12' בתוך שבועות", כך אמר היום (ג') נשיא קפריסין, דמיטריס כריסטופיאס (Demetris Christofias) - זאת לפי דיווח של האתר הקפריסאי philenews. זאת בהמשך לשלל דיווחים בשבוע האחרון, כי תוצאות ראשוניות באשר לקידוח האקספלורציה באתר, בו שותפות נובל אנרג'י וקבוצת דלק של יצחק תשובה, עשויות להתפרסם כבר בסוף השבוע.

נשיא קפריסין ביקש מהמשקיעים לגלות סבלנות, "עלינו ללמוד לגלות סבלנות ולהמתין בציפייה. אנחנו מקווים לחדשות חיוביות, בתקווה במהלך השבוע הקרוב".

הציפיות בשוק הן למאגר גז בגודל 8 טריליון רגל מעוקב ומעלה, קרי מה שמכונה בענף "תמר פלוס". מבחני הפקה באתר צפויים להתחיל בחודש פברואר. אולם, ב-philenews מדווחים שוב היום על כמות גז של 8-13 טריליון רגל מעוקב, אולם יש לציין כי מדובר בדיווח לא מאומת שקשה לעמוד על מהימנותו.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווח האתר הקפריסאי POLITIS כי נובל צפויה להודיע כי בבלוק 12 נמצאת כמות של 14-20 TCF , בדומה ל"לוויתן", אולם חשוב להדגיש כי הדיווח הזה אינו מהימן ולא מסתמך על מקור רשמי כלשהו. (לסיפור המלא)

בחודש שעבר פרסמה נובל את ממצאי הסקר הסייסמי התלת-מימדי ב"בלוק 12", שהעידו על סבירות להימצאות 3-9 טריליון רגל מעוקב (TCF) בלבד, לעומת תחזיות מוקדמות ל-10 TCF. נובל מעריכה כי הסיכוי להימצאות הגז עומד על 60%, הסתברות הנחשבת לגבוהה.