אחרי 7 שנים: תקציב הפרסום של AIG יוצא למכרז

‎‎על התקציב יתמודדו אדלר, ברוקנר וראובני ■ זרמון-גולדמן, המטפל בתקציב, לא הוזמן להתמודד ■ ב-2011 עמד היקף התקציב על כ-17 מיליון דולר‏

‎‎מכה נוספת למשרד הפרסום זרמון-גולדמן: ל"גלובס" נודע, כי תקציב הפרסום של חברת הביטוח ‏AIG‏ יוצא למכרז. על התקציב יתמודדו קבוצת אדלר-חומסקי, ומשרדי הפרסום ברוקנר-נטע-יער וראובני-פרידן. משרד הפרסום זרמון-גולדמן, המטפל מזה שבע שנים בתקציב, לא הוזמן להתמודד במכרז.

‏מ-‏AIG‏ נמסר היום (ד') בתגובה, כי: "חברת הביטוח ‏AIG‏ החלה בתהליך של בחינת עבודה עם משרד פרסום חדש וזאת כחלק מהנחיות תאגיד ‏AIG‏ העולמי". בתגובה נמסר עוד, כי החברה פנתה לשלושת משרדי הפרסום וביקשה מהם להציג את יכולותיהם בתחומי הפרסום ורכש המדיה, את הניסיון שלהם בתחומי השירותים הפיננסיים, את החשיבה האסטרטגית שלהם לגבי ענף הביטוח, וכן את יכולות העבודה שלהם בתחומי הדיגיטל והשיווק הישיר.

‏לטענת החברה היא צפויה לסיים את התהליך עד לסוף הרבעון הראשון של 2012.

‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של ‏AIG‏ עמד ב-2010 על כ-25.7 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 קטן התקציב וירד לכ-17.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

‏תקציב הפרסום של ‏AIG‏ מטופל מאז 2004 במשרד הפרסום זרמון-גולדמן. עד אז טופל התקציב במשרד צרפתי-שטרנשוס-זמיר (כיום יורו ישראל) אך בהוראת החברה הבינלאומית הוצא למכרז. התקציב עורר אז עניין רב והתמודדו עליו משרדים כגון ראובני-פרידן, באומן-בר-ריבנאי, גלר נסיס ו-‏JWT‏ ישראל.

‏חלק ניכר מתוך הזמן שבו מחזיק זרמון-גולדמן בתקציב ‏AIG‏, מוביל את פרסומי החברה השחקן אבי קושניר, שקיבל את תפקיד הפרזנטור ב-2006. למרות שמדובר במותג אמריקני, הוחלט בחברה לשלב דווקא אותו כדי שישדר ערכים של אמינות, יושרה ודיבור לקהל הישראלי בגובה העיניים. בהמשך הצטרף אליו כפרזנטור השחקן-בדרן מוני מושונוב.

‏בשנה האחרונה חלו בהנהלת ‏AIG‏ מספר שינויים שיש להניח שהשפיעו על ההחלטה לצאת למכרז על תקציב הפרסום. בין השינויים המשמעותיים ניתן למנות את מינויו של אורי שמואלי, לשעבר משנה למנכ"ל בית ההשקעות מגדל שוקי הון וראש מערך השיווק והמכירות, שמונה לתפקיד משנה למנכ"ל ‏AIG‏, ומיכל רביב, שהייתה מנהלת התקשורת השיווקית בפסגות, ומונתה לסמנכ"ל השיווק ב-‏AIG‏.

‏עבור זרמון-גולדמן מדובר במכה לא נעימה: אובדן תקציב ‏AIG‏ מתווסף לשורת תקציבים חשובים שאיבד המשרד בשנתיים האחרונות, בהם תקציבי סיטרואן, רשת הקוסמטיקה אפריל ואלקטרה. ‏‎‎‏