וול סטריט ננעלה בעליות: נובל אנרג'י הוסיפה 2.1%

הממשלה האיטלקית הצליחה לגייס היום כ-7 מיליארד אירו בהנפקה נוספת של אגרות חוב ממשלתיות ■ מדד מנהלי הרכש של שיקגו היה טוב מהצפי ■ אופנהיימר: מדד ה-S&P 500 יעפיל לרמה של 1,400 נקודות בסוף 2012

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') בעליות שערים שהלכו והתחזקו ככל שהתקדם יום המסחר, זאת לאחר סגירה חיובית בבורסות אירופה, ועל רקע הנפקות האג"ח היחסית מוצלחות של ממשלת איטליה אמש והיום. המסחר גם היום דליל יחסית על רקע חופשות סוף השנה. בזירת הסחורות רשם הזהב ירידה של 1.1% ל-1,548 דולר לאונקיה ואילו הנפט הוסיף 0.3% ל-99.66 דולר לחבית.

כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר פרסמו היום סקירה לקראת סיומה של 2011 ותחילת 2012. באופנהיימר מציינים כי שנת 2011 תיזכר כאחת השנים הקשות במיוחד בעולם ההשקעות, בה עלתה מידת הלחץ בקרב המשקיעים לשיאים שלא נראו מאז המשבר הפיננסי הגדול של 2008. המשבר באירופה וחוסר הוודאות לגבי השלכות אירועים פוליטיים על הכלכלה גברו על נתוני המאקרו ועל תוצאות החברות, עם יציאת כספי הציבור מאפיקים מנייתיים. המצב בא לידי ביטוי בתמחור נמוך במיוחד של שוק המניות. בשנה הקרובה יצטרכו מקבלי ההחלטות להביא לפתרון הסוגיות המתבקשות, על מנת להחזיר את אמון המשקיעים ולהוביל להתאוששות בשוק המניות.

"אנו סבורים כי תרחיש זה הינו בר השגה, ובשילוב עם מידת הפחד הגבוהה והערכת מיתון המגולמת בשוק, ומשאיר מקום לעליות בלתי צפויות במהלך 2012. אנו ממליצים על שוק האמריקאי כיעד המועדף להשקעות גלובאליות". בריאן בלסקי, האסטרטג הראשי של אופנהיימר, מציב למדד ה-S&P 500 מחיר יעד של 1,400 נקודות בסוף 2012.

כאמור, היום, הצליחה הממשלה האיטלקית לגייס 7 מיליארד אירו בהנפקה נוספת של אגרות חוב ממשלתיות, כשהפעם מדובר על אגרות חוב ארוכות טווח. מיד לאחר ההנפקה, התשואות על אגרות החוב של איטליה ירדו למתחת ל-7% ונקבעו על 6.98% לעומת התשואה שנרשמה בנובמבר של 7.56%. השווקים באירופה קיבלו את תוצאות ההנפקה ברגשות מעורבים, והמסחר מתנהל בתנודתיות רבה.

וזאת, בהמשך להנפקה המוצלחת מאמש של הממשלה האיטלקית שהצליחה להנפיק אג"ח ממשלתיות לכ-6 חודשים הנושאות תשואה ממוצעת של כ-3.25%, לעומת תשואה ממוצעת של 6.5% על אותן האיגרות - בחודש שעבר.

"המשקיעים עדיין נזהרים מלהכנס לשוק, ההתאוששות של ארה"ב והנפקות האג"ח המוצלחות של ממשלת איטליה לא מצליחות להחדיר ביטחון במשקיעים, ולכן אנו רואים מסחר דליל בכל השווקים ומאותת על החשש הרב הקיים", אומר בהראט ג'ושי, מנהל בחברת קואלה לומפור ניהול נכסים.

מאקרו: נתונים מעורבים

היום התפרסם בארה"ב נתון תביעות האבטלה החדשות בשבוע החולף והצביע על עליה בתביעות האבטלה החדשות לרמה של 382 אלף, זאת כאשר התחזיות ציפו לעליה מתונה יותר בתביעות האבטלה החדשות לרמה של 372 אלף. יחד עם זאת, יהיה זה שבוע רביעי ברציפות שהתביעות הן מתחת ל-400 אלף, מה שלטענת כלכלנים שהתראיינו לרשת CNBC עשוי להצית היום עליות בשוק המניות האמריקני ואולי אפילו לדחוף את מדד S&P 500 לטריטוריה חיובית בסיכום שנת 2011 שמסתיימת.

לאחר פתיחת המסחר, התפרסם נתון מדד מנהלי הרכש של מחוז שיקגו לחודש דצמבר, שרשם ירידה מזערית של 0.1 נק' לרמה של 62.5 נקודות, כאשר כלכלנים בשוק צפו כי יעמוד על רמה של 60.4 נקודות. מדובר בחודש 27 ברציפות של התרחבות (רמה גבוהה מ-50 נקודות).

נובל אנרג'י מתקדמת

סירס ריכזה עניין לאחר שהודיעה בתחילת השבוע כי בכוונתה לסגור כ-120 סניפים ובעקבות כך צנחה בימים האחרונים בכ-20%.

מניית Morgan Stanley ריכזה עניין גם היא לאחר שהבנק הודיע שלשום כי בכוונתו לפטר כ-1600 עובדים ולעדכן את תחזיות הרווח שלו כלפי מטה. בקרב מניות הפיננסים נרשמו עליות בדרך כלל. נציין את סיטיגרופ .

מניית נובל אנרג'י התקדמה לאחר שדיווחה אתמול לפני הפתיחה על תגלית בהיקף של כ-7 TCF גז טבעי ב"בלוק 12" בקפריסין.

בקרב המניות הישראליות נסחרה טבע ביציבות לאחר שבבוקר רשמה ירידות, ומנגד מלאנוקס רשמה עלייה קלה.

[לטבלת ישראליות בעולם] [לבורסות בעולם]