שופרסל מוסרת סניף של "יש" בירושלים למתחרה

הסניף יופעל תחת מותג הצרכנייה החרדית "שערי עזרה", ככלל הנראה במתכונת של זכיינות, כאשר שופרסל תקבל אחוזים מהמכירות

רשת שופרסל תמסור בקרוב את סניף תת-הרשת "יש" בירושלים למתחרה, לשם הפעלתו בזכיינות - כך נודע ל"גלובס". הסניף יימסר ל"שערי עזרה", צרכנייה חרדית הפועלת כיום לא הרחק מסניף "יש" של שופרסל.

הסניף של "יש" היה בעבר חלק מרשת "אלף", ששופרסל החזיקה בה בשותפות עם אברום-משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, וזכה להצלחה. ואולם, שותפיה לשעבר של שופרסל פתחו לא הרחק משם, בשכונת גבעת-שאול בעיר, סניף ברשת "אושר עד", ובסמוך אליו חנך גם רמי לוי סניף מהדרין. מאז פתיחת סניפי "אושר עד" ורמי לוי, התחרות על הצרכן החרדי ובכלל התחרות באזור הלכה והחריפה, והשוק חווה ירידות מחיר.

על פניו נראה כי שופרסל התקשתה להתמודד עם התחרות המקומית, ועל כן היא מעדיפה למסור את הסניף למתחרה. הסניף יופעל תחת המותג "שערי עזרה", כלל הנראה במתכונת של זכיינות, כאשר "שערי עזרה" תשלם לשופרסל אחוז מהמכירות.

"רמת המחירים ב'שערי עזרה' נמוכה משמעותית מהרשתות באזור, בטח ובטח בקנייה של מוצרים יבשים. ל'שערי עזרה' אין כוונת רווחים אלא כוונה לעזור. הם מוכרים מוצרים של מותגים קטנים במחירים מאוד זולים", אומרת ל"גלובס" לקוחה חרדית של "שערי עזרה", שגם מביעה חשש כי מעבר "שערי עזרה" לסניף "יש" יגרור אחריו עליית מחירים.

תת-הרשת "יש" של שופרסל קמה ביולי 2008, על בסיסן של רשת "זול פה" ורשת "אלף". בהשקה מנתה הרשת 48 סניפים. מאז ההשקה הסבה שופרסל סניפים אחרים של רשת שופרסל שלא עבדו טוב, למותג "יש". האחרון שבהם, סניף שופרסל דיל ביישוב שלומי שבצפון, שהוסב לפני שבועות אחדים ל"יש". בנוסף חנכה הרשת מספר סניפים חדשים, וכיום מונה רשת "יש" 65 סניפים.

"יש" היא המותג שבאמצעותו פועלת שופרסל במרכזי אוכלוסייה חרדיים ובמרכזי אוכלוסייה חלשים יחסית.

יתכן כי במקרה שמסירת הסניף ל"שערי עזרה" תוכיח את עצמה, שופרסל תרחיב את שיתוף-הפעולה עם "שערי עזרה".

רשת שופרסל סירבה להגיב לידיעה.