אחרי הסלולר: שירות הצ'ט של פייסבוק מגיע למחשב האישי

אחרי גרסת הסלולר, פייסבוק השיקה בגרסת בטא את שירות הצ'ט שלה לווינדוס 7 תחת השם Messenger for Windows

פייסבוק השיקה היום בגרסת בטא את שירות הצ'ט שלה בגרסה למחשב האישי. תחת השם Messenger for Windows, תאפשר הרשת החברתית הפופולרית למשתמשי פייסבוק להישאר בקשר ישיר גם כשהם לא גולשים בתוך אתר פייסבוק. מבחינת החברה, מדובר בדריסת רגל משמעותית בעולם המחשב ובמלחמה ישירה מול תוכנות המסרים המיידים ובראשה, מסנג'ר של מיקרוסופט, שאוחזת באותו השם.

בתקופה האחרונה פייסבוק מנסה למתוח את שירות הצ'ט שלה מחוץ לגבולות הרגילים של הרשת החברתית. כך היא השיקה בחודשים האחרונים אפליקציית מסנג'ר לאייפון, לאנדרואיד ולבלקברי, שבאמצעותה יכולים המשתמשים לתקשר בקלות עם החברים שלהם מבלי הצורך להיכנס לאפליקציה הרשמית של פייסבוק.

היכולת להתכתב בפשטות עם החברים חוסכת זמן ויוצרת אינטראקציה גבוהה יותר לרשת החברתית. התוכנה למחשב כוללת לא רק את הצ'ט, אלא גם את טיקר החדשות וחלק מההתראות שמוצגות בפייסבוק (כמו שמישהו עושה לייק לסטטוס או מציע חברות).

חשוב לציין כי גרסת המחשב של המסנג'ר מבית פייסבוק פועלת רק על גבי ווינדוס 7. את המסנג'ר של פייסבוק לווינדוס ניתן להוריד מהלינק הזה:

https://fbcdn_dragon-a.akamaihd.net/cfs-ak-ash4/84995/940/FacebookMessengerSetup.exe

בדומה לתחום האפליקציות הסלולריות שלה, עדיין לא ברורה האסטרטגיה הפרסומית של פייסבוק בכל הנוגע לתוכנת המסנג'ר למחשב. אמנם התוכנה תעזור לגולשים להישאר מחוברים יותר לרשת החברתית, אבל הדבר עלול לפגוע בכניסות מהמחשב לאתר עצמו וכך תביא לירידה במספר הכניסות ובזמן השהייה באתר פייסבוק ותפגע בהכנסות ממפרסמים. בתעשייה מאמינים כי קרב היום שבו פייסבוק תשלב פרסומות גם באפליקציות הסלולריות שלה ובהמשך גם בתוכנת המסנג'ר. בינתיים, על-פי הפרסומים האחרונים, פייסבוק מתכננת לשלב סטטוסים ממומנים בתוך הניוז פיד של הגולשים. ייתכן שזו תהיה הדרך לשלבן גם באפליקציות השונות.

40% מגולשי פייסבוק משתמשים באפליקציות הסלולריות שלה

במקביל להשקת המסנג'ר למחשב, מתברר כי האפליקציות הסלולריות של פייסבוק תופסות תאוצה. על-פי נתונים של חברת המחקר Enders Analysis, למעלה מ-300 מיליון גולשי פייסבוק משתמשים באפליקציות הסלולר - 40% מכלל החברים בפייסבוק. עיקר השימוש מגיע מבעלי האייפונים והאנדרואיד, כשאחריהם נמצאים מכשירי הבלקברי, הטלפונים הפשוטים, אייפד, נוקיה וווינדוס פון.

על-פי הניתוח של בנדיקט אוואנס מ-Enders Analysis, בשימוש היומי באפליקציות פייסבוק מובילים מכשירי האנדרואיד עם 59.7 מיליון משתמשים, כשאחריהם משתמשי האייפון והאייפוד טאץ' עם 58.4 מיליון משתמשים. דרך אפליקציית הבלקברי משתמשים מדי 30.1 מיליון איש, 8.8 מיליון דרך טלפונים פשוטים, 5.9 מיליון דרך האייפד, 1.6 מיליון דרך נוקיה ומיליון דרך ווינדוס פון. בשימוש החודשי מכשירי האייפון עוקפים את אנדרואיד (100.4 מיליון מול 87.8 מיליון, בהתאמה), כשבשאר המכשירים התמונה נשארת זהה.

פייסבוק עצמה דיווחה בספטמבר השנה כי 350 מיליון משתמשים גולשים לרשת החברתית דרך טלפונים סלולריים, אך נתון זה מתייחס גם למי שגולש לגרסת האינטרנט של פייסבוק, שלא דרך אפליקציה ייעודית.