טוויטר קרס: ברכות השנה החדשה שברו את שיא הציוצים לשנייה

השיא החדש עומד על 16,197 ציוצים לשנייה - 131% יותר מברכות השנה שעברה ■ בבריטניה מדווחים כי אתר טוויטר לא היה זמין למשך יותר משעה

פתיחתה של שנת 2012 גרמה לקריסתה של טוויטר ולשבירת שיא הציוצים לשנייה של ברכות השנה הטובה. בעוד שליל הסילבסטר של השנה שעברה הניב 6,939 ציוצים לשנייה שכללו ברכות שנה טובה, אמש (שבת) נשבר השיא עם 16,197 ציוצים לשנייה - רובם מיפן. העומס האדיר על שרתי טוויטר, שנבע מאלפי ברכות מרחבי העולם שחגג את כניסתה של 2012, הביא לקריסת האתר.

גולשים רבים שביקשו לברך את חבריהם בשנה טובה, קיבלו במקום זאת "ברכה" לא נחמדה במיוחד מטוויטר המבשרת להם כי האתר לא זמין עקב עומס. "זה מדהים איך 3 מילים יכולות להרוס לי את היום. טוויטר תחת עומס", מחה אחד הגולשים בשירות המיקרו-בלוגינג.

על-פי דיווח באתר של "הדיילי מייל", בבריטניה קרס האתר בשעה 3 בצהריים למשך למעלה משעה. בהמשך חזר האתר לפעול כרגיל, אך נרשמו מספר תקלות - ככל הנראה עם הצטרפותן של מדינות נוספות באזורים שונים בעולם לחגיגות השנה החדשה.

יש לציין כי מספר הציוצים לשנייה שקיבל את פני השנה החדשה הוא עדיין לא שבירת השיא הכללי של טוויטר, אלא רק השיא של הברכות לשנה החדשה מ-2011. עם זאת, בשקלול שיאי הציוצים מאשתקד ממוקד השיא הנוכחי במקום השני, מיד לאחר הקרנת סרט קאלט פופולרי בטלוויזיה היפנית עם 25,088 ציוצים לשנייה בדצמבר האחרון.

אחריו ברשימה נמצאים ההודעה של ביונסה על היותה בהריון בטקס ה-MTV (עם 8,868 ציוצים לשנייה, אוגוסט), גמר מונדיאל הנשים (עם 7,196 ציוצים לשנייה, יולי) והתפטרותו של סטיב ג'ובס המנוח מתפקיד מנכ"ל אפל (עם 7,064 ציוצים לשנייה, אוגוסט).

שבירת שיא הציוצים לשנייה בפתיחת השנה החדשה היה יחסית צפוי לאור העלייה במספר המשתמשים בטוויטר ויחסי הציבור שמקבל השירות מסביב לרשת ומחוצה לה. שנת 2012 עשויה להיות שנה מיוחדת גם עבור חברת טוויטר עצמה, כיוון שהיא עשויה לצאת השנה להנפקה ולהפוך לציבורית.