ארה"ב: המועדפת להשקעות בנדל"ן מסחרי ב-2012

כך עולה מסקר שפרסמה רויטרס ■ ברזיל קטפה את המקום השני ■ כ-60% מהנשאלים השיבו כי הם מתכוונים להגדיל את השקעותיהם בארה"ב ב-2012

לפי סקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס בקרב משקיעים ופורסם היום (א'), ארה"ב היא המדינה המועדפת להשקעות בנדל"ן בשנת 2012. ברזיל תופסת תאוצה בקרב האטרקטיביות של המשקיעים ודורגה במקום השני.

המשקיעים שהשתתפו בסקר, טוענים כי ארה"ב תהפוך להיות המדינה הבטוחה והיציבה ביותר עבור השקעות נדל"ן מסחרי ב-2012. השיפור במחירי השכירות, בשיעור האבטלה ובארקטיביות היחסית של תשלומי המיסים במדינה, הן הסיבות המרכזיות שהם ציינו.

בנוסף לכך, ברזיל, עם כלכלה שצומחת בקצב מהיר וסביבה עסקית בטוחה באופן יחסי, הופכת להיות "פנינת השקעות" בשוק הנדל"ן המסחרי עבור המשקיעים הגלובליים, כך לפי תוצאות הסקר. כמו כן, סאו פאולו, העיר הגדולה ביותר בברזיל, דורגה בשנה החולפת כעיר הרביעית האטרקטיבית ביותר עבור השקעות בנדל"ן.

כ-60% מהנשאלים השיבו כי הם מתכוונים להגדיל את השקעותיהם בארה"ב ב-2012 ובייחוד בנדל"ן המסחרי. כמו כן כ-42% השיבו כי הם מצפים כי ההשקעות שכבר ביצעו בנדל"ן המסחרי בארה"ב יניבו עבורם תשואות גבוהות יותר בטווח הקצר.

יחד עם זאת, ברזיל גזלה מארה"ב נתח מסוים בפופלריות של המשקיעים שכן, כ-19% מהנשאלים השיבו כי ההשקעה בנדל"ן של ברזיל תניב להם את התשואה הגבוהה ביותר עבור ההשקעה שלהם, ובכך העלו את ברזיל למקום השני כמדינה המועדפת להשקעות בנדל"ן מסחרי.

מבין הערים המועדפות להשקעה בנדל"ן מסחרי, ניו-יורק דורגה במקום הראשון, לונדון במקום השני וושינגטון בשלישי. סאו-פאולו דורגה במקום הרביעי.

באשר למדינות האירופיות, תוצאות הסקר מראות כי משבר החוב של גוש האירו הדיר את רגלי המשקיעים כך שמלבד פולין ושוויץ המשקיעים לא ציינו מדינות אירופיות אטרקטיביות להשקעה בנדל"ן מסחרי.

באשר למדינות המתפתחות, תוצאות הסקר מוכיחות כי קיימת לגביהן עליה בפופלריות בקרב המשקיעים, שכן, הם הצביעו על כ-25 מדינות מתפתחות שבהן הם שוקלים להשקיע בנדל"ן מסחרי, זאת לעומת כ-18 מדינות מתפתחות בלבד בסקר שנערך בשנה החולפת.