"אג"ח קונצרניות עדיפות על מניות; כור וסקיילקס מומלצות"

אייל שני מדש ממליץ לנצל את התשואות הגבוהות באג"ח כור וסקיילקס, ומציע להתרחק מליסינג ומנדל"ן למגורים ■ מניות לאומי ופרטנר גם במומלצות

למרות המשבר בשוק האג"ח הקונצרניות והחשש מיכולת הפירעון של חברות רבות, אייל שני, מנהל ההשקעות בדש, ממשיך להאמין בהשקעה באפיק.

"תזרימי המזומנים של החברות לשירות החוב לא ייפגעו באופן מהותי, ולמרות השחיקה ברווחיות, החברות יצליחו לצמוח, גם אם בשיעור נמוך", הוא אומר.

שני ממליץ להשקיע במניות בחו"ל באמצעות המדדים המובילים, תוך מתן עדיפות לחברות גלובליות בעלות חשיפה לשווקים צומחים, ובסקטורים הנחשבים חסינים, יחסית, למיתון.

שני ממשיך להמליץ להגדיל את רכיב האג"ח הקונצרניות בדירוגים A, BBB וגם באג"ח לא מדורגות. לדבריו, הסנטימנט השלילי שאנו רואים עתה הוא תוצאה של ניקיון אג"ח בעייתיות לקראת השנה החדשה מצד מנהלי ההשקעות, אך לדעתו, מדובר על מכירה מסיבית שאינה מוצדקת. "השנה הקרובה תהיה מצוינת לאג"ח קונצרניות, והחזקתן תהיה עדיפה על פני מניות".

בפעם הקודמת ששני התראיין למדור, לפני כשלושה חודשים, הוא המליץ להימנע מרכישת אג"ח של חברת כור, אולם כעת הוא ממליץ על אג"ח סדרה ח' של החברה, הנסחרת בתשואה של כ-8.5%.

- מה גרם לך לשנות את ההמלצה?

"מכירת מכתשים אגן שינתה את התמונה. סביר להניח שאם העסקה לא הייתה יוצאת לפועל - הפירמידה של דנקנר הייתה מתפרקת. המזומנים שכור קיבלה תמורת המכירה, בתוספת האופציה לחברת כמצ'יינה לרכישת 40% הנותרים בעוד כמה שנים, שחררו הון עתק (כמיליארד דולר - ל' א'), כך שיתרות הנזילות הגדולות שלה מפצות על התשואה הגבוהה באג"ח. נוסף לכך, הודות למכירת כלל תעשיות, נראה שאי.די.בי לא תצטרך לגלגל חובות, ולמעשה היא פתרה את בעיית הנזילות שלה עד 2014 ".

המלצה נוספת של שני היא השקעה בחברת סקיילקס, שבשליטת אילן בן-דב.

התשואה הגבוהה שבה נסחרת כרגע אג"ח סדרה ח' של החברה לא מטרידה אותו. "אני חושב שהשוק לא מתמחר נכון את הסיכון. האג"ח של סקיילקס נסחרת היום בתשואה של כ-21%, וזו תשואה ששווה את הסיכון ביחס למחיר. בן-דב מנסה למכור נכסים שיעניקו לו כרית ביטחון ויסייעו לו שלא להפר קובננטים מול הבנקים".

המלצה חמה ללאומי ולפרטנר

באשר לסקטור המניות, שני ממשיך להאמין במניות לאומי ופרטנר למרות הירידות שספגו, ומעניק משקל יתר לענפים דפנסיביים ויציבים יחסית, כמו בנקים ותקשורת. "פרטנר לא נערכה כראוי להפחתה בדמי הקישוריות, וכתוצאה מכך היא ספגה שחיקה ברווחיות", הוא אומר.

- אז מדוע בכל זאת כדאי להשקיע בה?

"פרטנר הציגה אסטרטגיה חדשה. מחירי החבילות כבר מתחילים לטפס חזרה, ולדעתי הכניסה לשוק הטאבלטים תהווה עבורה מנוע צמיחה. אני מאמין שהחברה מאוד אטרקטיבית".

שני סבור כי התחרות האמיתית כתוצאה מכניסת שחקנים חדשים לא תתחיל לפני 2013, וגם אז הוא אינו צופה לחץ מחירים שירסק את השוק ואת הכנסות פרטנר. לדעתו, ההסתבכות האחרונה של בעל השליטה בהסדר החוב בחברת טאו, שאף היא בשליטתו, אינה רלוונטית: "הבעיות הנוכחיות של אילן בן-דב בטאו לא קשורות לסקיילקס ולפרטנר, מאחר שהן חברות אחיות, והמחיר הנוכחי מגלם את הסיכון בהשקעה בהן".

לאחרונה פורסם כי בן-דב מנהל מגעים למכירת 16% מפרטנר. שני מציין כי לדעתו מהלך שכזה חיובי מאוד לכל האחזקות של בעל השליטה, שכן אם ייצא לפועל, תיווצר כרית נזילות גדולה של 800 מיליון שקל לתוך סקיילקס. "גם מניית פרטנר וגם האג"ח של סקיילקס אטרקטיביות, מאחר שלפי המודלים שלנו, גם אם פרטנר תחלק דיבידנד - סקיילקס עדיין תוכל לעמוד בהתחייבויותיה".

את המלצתו הקודמת על שוק הקמעונות מחליף שני בסקטור התעשייה המסורתית. "לאור הרווחיות התפעולית הנמוכה ברשתות ברבעון האחרון, אני מעדיף להימנע מההשקעה בהן. לעומת זאת, אני מזהה הזדמנויות בחברות תעשייה כגון אבגול ופלסאון, שאינן מושפעות מצריכה מיידית אלא מאלמנטים אחרים".

- מאילו סקטורים כדאי להימנע?

"הסקטורים הפחות מומלצים הם נדל"ן למגורים, חברות דלק, ליסינג וחברות אחזקה. המלצות ועדת זליכה יפגעו באופן מהותי בחברות הרכב, ובעיקר בחברות הליסינג וביבואנים. מחירי הדיור הפסיקו לעלות, ולהערכתי, יותר כתוצאה מהמתנה לבשורות בדבר שחרור קרקעות לבנייה מאשר כתוצאה משינויים בהיצע לעומת הביקוש. המשמעות בטווח הבינוני היא שנראה את מחירי הדיור יורדים בשיעורים מתונים".

לאחר הירידה בציפיות האינפלציוניות שחלה ברבעון, שני מעריך כי היחס בין החלק הצמוד לחלק השקלי בתיק צריך להיות מאוזן. "הריבית ברבעון האחרון ירדה בכ-0.25%, ותיתכן ירידה נוספת בתחילת השנה, אך מנגד אנו רואים שסביבת המחירים מתייצבת, כך שלהערכתי לא נראה שינוי מהותי בשיעור הריבית בשנה הקרובה. ברכיב הממשלתי העדיפות היא להשקעה בטווחים בינוני-ארוך, ובאפיק הקונצרני במח"מ קצר-בינוני".

עיקרי ההמלצות של אייל שני

* חשיפה לחו"ל באמצעות מדדים מובילים

* הגדלת רכיב האג"ח הקונצרניות בדירוגים A, BBB וגם ללא דירוג

* סקטור התעשייה המסורתית עדיף על שוק הקמעונות

* להימנע מהשקעה בנדל"ן למגורים, חברות דלק, ליסינג וחברות אחזקה

חלוקת הנכסים בתיק ההשקעות לטווח בינוני
 חלוקת הנכסים בתיק ההשקעות לטווח בינוני

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך