בנק ישראל: נפלתם קורבן להאקרים הסעודים? אתם מוגנים

קובץ ההוראות הנוגע ליחסי בנק-לקוח מבהיר באופן חד-משמעי: חברות האשראי אחראיות לפצות את הלקוח במידת הצורך אם נעשה שימוש לרעה בכרטיס האשראי

סערת גניבת פרטי כרטיסי האשראי על-ידי האקרים סעודים מטרידה היום (ג') ישראלים רבים החוששים לשימוש לרעה בכרטיסיהם. בבנק ישראל פרסמו הבוקר את קובץ ההוראות הנוגע ליחסי בנק-לקוח, בו הוראות הנוגעות גם למצב של גניבת פרטי כרטיסי אשראי וניצול לרעה שלהם. בשורה התחתונה, החוק מגן על הלקוח שפרטי הכרטיס שלו נגנבו, וחברת האשראי היא זו שאמורה לדאוג ללקוח ולפצות אותו במידת הצורך.

ראשית, הלקוח שפרטי כרטיס האשראי שלו נגנבו "לא יהיה אחראי בשום מקרה לשימוש לרעה שנעשה אחרי שנמסרה הודעה", נכתב בקובץ ההוראות והחוקים של בנק ישראל. הכוונה ב"הודעה" היא להודעה של הלקוח לחברת כרטיסי האשראי אחרי שנודע לו על גניבת הכרטיס, על אובדנו או על שימוש לרעה.

אגב, גם אם הלקוח לא הודיע בזמן לחברת כרטיסי האשראי על גניבת פרטי הכרטיס, הוא יהיה אחראי לשימוש לרעה בכרטיס בסכום של לכל היותר 75 שקל, בתוספת של 30 שקל לכל יום מהמועד בו נודע לו על גניבת הכרטיס.

יתרה מזאת - אם הלקוח הודיע לחברת כרטיסי האשראי תוך 30 יום מהיום שבו נעשה לראשונה שימוש לרעה, הוא לא יהיה אחראי לשימוש לרעה בסכום העולה על 450 שקל.

במקרה של ההאקרים הסעודים, כידוע, חברות כרטיסי האשראי כבר מודעות מהלילה לפריצה ופועלות בנושא.

בהוראות בנק ישראל מחויבות גם חברות כרטיסי האשראי להחזיר ללקוח שפרטי כרטיס האשראי שלו נגנבו את הסכומים שבהם בוצע שימוש לרעה בכרטיס - לא יאוחר מ-10 ימים.