צפו בתמונות: הבית המפואר בשרון בעיצוב אירופי

הבית רחב הידיים במושב בשרון נבנה כדי לאפשר לבעליו לארח אנשי עסקים ופוליטיקאים בכירים מהארץ ומהעולם ■ מרתף יינות גדול, ספא ואולם קולנוע, הופכים לרגעים לביקור באירופה הקלאסית ■ עכשיו נותר לחכות להזמנה

■ הכתבה המלאה - בגרסה המודפסת של מגזין "ליידי גלובס"

בעלי הבית: שרה וזאב, אנשי עסקים המתמחים בחוות חקלאיות באנגולה.

הבית: במושב צופית בשרון. 750 מ"ר בשלוש קומות, על מגרש של 2.5 דונם. בבית מרתף יינות מקצועי עם שולחן אבירים לאירוח, ספא ואולם קולנוע פרטי. בקומת הקרקע נמצאים החללים המרכזיים - סלון, מטבח ואגף השינה של בעלי הבית, כולם פונים אל הגינה והבריכה. בקומה העליונה חדרי אירוח, המשמשים אורחים או את הילדים הבוגרים, כשהם באים לבקר, ומרפסת חיצונית גדולה.

העיצוב: האדריכליות שרה ונירית פרנקל תכננו בית שנועד לאירוח, אהבתם הגדולה של בעלי הבית, אשר נוהגים לארח אנשי עסקים בכירים ופוליטיקאים ממדינות העולם. הרעיון בתכנון היה הפרדה מוחלטת בין חללי האירוח לחללים הפרטיים, שנעשתה באמצעות דלתות נסתרות אשר יכולות להפוך למחיצות בין האיזורים השונים.

הסגנון: עיצוב החומרים והריהוט שואבים השראה מהאדריכלות האירופית הקלאסית, עם נגיעות עכשוויות בגימור ובצבעים. הריהוט נבחר על מנת לייצר מגוון פינות ותחושות לאורחים ולמארחים. ההפרדה בין הפרטי לציבורי מייצרת נגיעות אינטימיות כמעט בכל מקום, גם בחללים רחבי הידיים.

החומרים: אבן מצפה אפורה, לבנים, אבן פופידו וברזל. העץ מופיע בגג הרעפים, בפרגולות ובקורות הדומיננטיות במרתף.