כן פייט מזנקת: תוצאות חיוביות בניסוי לטיפול בסרטן הכבד

המניה נמצאת בהפסקת מסחר ■ בנוסף, ניסוי נפרד, שלב I/II שנערך בתרופת ה-CF102 בנשאים של נגיף צהבת C, עמד ביעדים העיקריים

כן פייט , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה היום (ג') על תוצאות סופיות מוצלחות בניסוי קליני שלב I/II בתרופת ה-CF102 לסרטן הכבד. מטרות הניסוי הושגו במלואן.

בנוסף, ניסוי נפרד, שלב I/II שנערך בתרופת ה-CF102 בנשאים של נגיף צהבת C, עמד ביעדים העיקריים שהיו בטיחות התרופה וריכוזה בדם.

הניסוי בתרופת ה-CF102 נערך בניהולו של ד"ר סלומון שטמר ממרכז דוידוף לטיפול ולמחקר מחלות הסרטן ממרכז רפואי רבין בפתח תקווה. הניסוי כלל 18 חולי סרטן הכבד אשר רובם נחשפו בעבר ל-Nexavar, התרופה היחידה המצויה היום בשוק. המטרה הראשונית של הניסוי הייתה לבדוק את הפרופיל הבטיחותי של התרופה תוך שימוש ב-3 מינונים שונים וכן את רמת התרופה בדם. המטרה השניונית של הניסוי הייתה לבחון אינדיקציות ליעילות ואת הקשר בין הביומרקר, המטרה אותה תוקפת התרופה, לבין תגובת החולים לטיפול.

תוצאות הניסוי מצביעות כי מטרות הניסוי הושגו במלואן - הפרופיל הבטיחותי של תרופת ה- CF102 נמצא מרשים ביותר באוכלוסיית חולים עם גידול ראשוני של הכבד הסובלים משחמת הכבד בדרגה ראשונה ושנייה. בנוסף, תוצאות הניסוי מצביעות על תוחלת חיים חציונית של 7.8 חודשים, שהינה משמעותית לאור העובדה ש-CF102 ניתנה כקו שני של טיפול למרבית החולים בניסוי וכן לחולים עם שחמת כבד בדרגה מתקדמת בהם נצפתה תוחלת חיים של 9.4 חודשים, תוצאה שלא דווחה עד כה באף תרופה המצויה בשוק או הנמצאת בשלבי פיתוח.

מנכ"לית החברה פנינה פישמן ציינה כי "אנו מרוצים מאוד מהעובדה שתוצאות הניסוי הושגו במלואן בחולי סרטן ראשוני של הכבד שהיו ברובם נכשלי תרופת ה-Nexavar. התוצאות המרשימות שהתקבלו בניסוי זה מובילות למסקנה כי החברה תמשיך לפתח את תרופת ה-CF102 לטיפול בסרטן ראשוני של הכבד. אנו נתמקד במחלה זו ונמשיך לעקוב גם אחר רמת נגיף הצהבת בחולים אלו".