צפו: חנין זועבי תקפה סדרנית - והורחקה ליום מהכנסת

ועדת האתיקה הרחיקה את ח"כ זועבי ליום אחד, לאחר שדחפה סדרנית שביקשה להוציאה מהמליאה ■ ובינתיים, זועבי מבקשת להחזיר את הפנסיה לעזמי בשארה

ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה את ח"כ חנין זועבי (בל"ד) ליום אחד ממליאת הכנסת, לאחר שדחפה סדרנית של הכנסת שניסתה להרחיק אותה מהמליאה בעקבות הפרעה לדיון. בעקבות ההרחקה זועבי לא תוכל להשתתף בדיוני המליאה שיתקיימו מחר (ד').

כזכור, בחודש יולי השנה התקיים דיון במליאת הכנסת על "חוק החרם", ובמהלך נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו התפרצה זועבי מספר פעמים, ועקב כך יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ביקש להרחיקה מהמליאה. הסדרנים של הכנסת ביקשו להוציא את זועבי מהמליאה, ואז פרץ עימות שהגיע גם לאלימות פיזית.

זועבי תקפה סדרנית שביקשה להוציא אותה, דחפה אותה וסירבה לצאת מהאולם במשך דקות ארוכות, אך בסופו של דבר קבוצת סדרנים הצליחה להוציא אותה מהמליאה. בעקבות האירוע, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וח"כ דני דנון הגישו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד זועבי, והיום (ג') הוועדה החליטה לפעול נגדה - והרחיקה אותה ליום אחד בלבד מהמליאה.

ח"כ זועבי אמרה היום בתגובה כי "כבר הבעתי את התנצלותי והבהרתי כי לא היה בכוונתי לפגוע באיש. הנושא נמצא מאחורינו, והקובלנה מעידה על צורך בנקמנות פוליטית של ח"כ דני דנון".

דנון אמר היום כי "מקומה של זועבי אינו בכנסת ישראל. אמשיך לפעול נגד פעולותיה הבוגדניות, כדי שהיא תורחק לחלוטין מהכנסת ותשלם על מעשיה תומכי הטרור במשט המרמרה".

"להחזיר את הפנסיה לעזמי בשארה"

בתוך כך, ח"כ חנין זועבי וח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) הגישו היום הצעת חוק פרטית שמבקשת לחדש את תשלומי הפנסיה לח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנשללו ממנו עקב החשד לפעילות ריגול שביצע נגד ישראל.

בפברואר אשתקד מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "עזמי בשארה", השוללת תשלומים ובהם דמי פנסיה מחבר כנסת עקב חשד לביצוע שורה של עבירות ביטחוניות. אמנם התשלומים העתידיים נשללו ממנו, אבל עד למועד התיקון בשארה גרף כחצי מיליון שקל מהמדינה.

בהצעת החוק מהיום, זועבי וזחאלקה טוענים כי החוק פוגע בזכות הקניין, שהיא זכות יסוד חוקתית. "פנסיה היא חסכונותיו של אדם אותם צבר במשך שנות עבודתו, ושלילתה פוגעת בו ובבני משפחתו. הפגיעה בזכות הקניין אינה עומדת בפסקת ההגבלה הקבועה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ולפיכך החוק אינו חוקתי ומוצע לבטלו".

לצפייה בסרטון באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס