7 בום: מוחצן, ראוותן, גאוותן, סקסי: כריסטיאנו רונאלדו

הוא ההפך המוחלט מליאו מסי ■ הוסיפו לכך את היכולות הכמעט בלתי נתפשות שלו על המגרש, ותבינו למה יש מי שמתייחסים אליו כאל ה"על אדם" של ניטשה

ז'וזה מוריניו, מאמן ריאל מדריד והאישיות הכי גדולה בכדורגל העולמי בעשור האחרון, מתחיל לחפש נחמה בהישגים קטנים. ריאל אמנם לא זכתה באליפות ספרד או בליגת האלופות ב-2011 - אלא דווקא הארכי-יריבה ברצלונה. ריאל גם הפסידה (שוב) לברצלונה 3:1 בבית לפני פחות מחודש לעיני פחות או יותר כל העולם. אבל, אמר מוריניו לתקשורת הספרדית, אם ריאל מדריד "הנוכחית הייתה משחקת בכל ליגה אחרת, היא הייתה זוכה באליפות בקלות".

על אותו משקל אפשר להגיד שאילו כריסטיאנו רונאלדו, הכוכב הגדול של ריאל, היה משחק בכל תקופה אחרת - לפני או אחרי התקופה של ליאו מסי - הוא היה זוכה בקלות בתואר "שחקן השנה בעולם", שיוענק ביום ראשון הקרוב בציריך. רונאלדו כבש 53 שערים בעונת 2010/11, יותר מכל שחקן בהיסטוריה היותר ממפוארת של ריאל מדריד, כולל ארבעים שערי ליגה - שיא חדש בליגה הספרדית. הוא גם כבש את השער שנתן לריאל את התואר היחיד שלה בעונה הקודמת, הגביע הספרדי. אבל בעידן מסי וברצלונה רונאלדו, כמו מוריניו, צריך להסתפק (כמעט בוודאות) במקום השני.

רק שבניגוד למוריניו, שאף אחד לא מפקפק ברזומה או ביכולות שלו למרות הנחיתות של ריאל מדריד מול ברצלונה, רונאלדו משלם מחיר על העליונות של מסי. אחרי ההפסד של ריאל בקלאסיקו האחרון התקשורת הספרדית התנפלה על רונאלדו. רוברטו פאלומר, בעל טור במארקה, עיתון הספורט היומי הפופולרי בספרד שמזוהה עם ריאל מדריד, טען שרונאלדו אנוכי על המגרש כי הוא "אובססיבי" לגבי זכייה בתואר שחקן השנה בעולם, ושריאל תצטרך "לשחד את רונאלדו כדי שהוא יתנהג כמו כדורגלן ולא כמו ילד". סנטי חימנס מאס, המתחרה העיקרי של מארקה, שגם הוא מזוהה עם ריאל, כתב שרונאלדו "זה מקרה מיוחד: ענק נגד 80% מהקבוצות, אבל פיון במשחקים הגדולים".

זו לא הפעם הראשונה שבה היכולת של רונאלדו במשחקים גדולים מושכת אש. המבקרים של רונאלדו נהנים להזכיר שלריאל יש רק ניצחון אחד בשמונה משחקים נגד ברצלונה בשנתיים וחצי שלו במדריד; שבין 2004 ל-2008, כשחקן מנצ'סטר יונייטד, רונאלדו כבש רק ארבעה שערים ב-21 משחקים נגד היריבות הגדולות באנגליה - צ'לסי, ארסנל וליברפול; שבשני הטורנירים הבינלאומיים הגדולים האחרונים (יורו 2008 ומונדיאל 2010) רונאלדו כבש שני שערים במצטבר. זו גם לא הפעם הראשונה שהאנוכיות של רונאלדו, או תכונות אופי אחרות שלו לצורך העניין, היא נושא לדיון תקשורתי. למעשה אין כמעט צדדים בחיים של רונאלדו, בניגוד לחיים של מסי, למשל, שלא מעסיקים את התקשורת - ובהשלכה את הציבור.

מה ששונה ברונאלדו זה הקונפליקט שהוא מעורר בציבור. רונאלדו הוא בקלות הכדורגלן הפופולרי בעולם עם יותר מ-37.5 מיליון אוהדים בפייסבוק - הכי הרבה בין הספורטאים (למסי יש קצת יותר מ-28 מיליון), וכמעט שישה מיליון עוקבים בחשבון הטוויטר שלו - מקום שני בין הספורטאים אחרי חברו לקבוצה, קאקה הברזילאי. אבל רונאלדו הוא גם אחד הכדורגלנים הפחות אהובים בעולם. בשנת 2009 הוא נבחר לשחקן הכי שנוא בפרמיירליג בסקר של יותר מ-2,500 אוהדים. במשחקי חוץ בספרד הוא שומע שריקות בוז בכל פעם שהוא נוגע בכדור. לפני חודשיים, במשחק של נבחרת פורטוגל נגד בוסניה והרצגובינה, רונאלדו הראה אצבע משולשת לקהל הבוסני, שלאורך כל המשחק קרא לעברו "מסי" והטריד אותו עם עטי לייזר.

התגובה האמביוולנטית כלפי רונאלדו - אנטגוניזם על גבול השנאה מצד אחד, הערצה מצד שני - היא יוצאת דופן כיוון שרונאלדו הוא ספורטאי יוצא דופן. מסי הוא בלי ספק הכדורגלן הכי טוב בעולם בשלוש השנים האחרונות, אבל באיזשהו מקום הוא תמיד יהיה ורסיה - פחות או יותר טובה - של כדורגלן שכבר ראינו: דייגו מראדונה. עולם הכדורגל לא ראה שחקן כמו רונאלדו. ובצירוף מקרים כמו קוסמי, רונאלדו הוא גם ההפך המוחלט ממסי כאדם: מוחצן, ראוותן וגאוותן, לעומתי, סקסי. והקומבינציה הזאת, בין יכולות כמעט עתידניות על המגרש לאישיות שמחפשת את הזרקורים, יצרה את הכדורגלן המעניין ביותר בעולם כיום.

מהירות בעיטה: 128 קמ"ש

הכדורגלן הכי מעניין בעולם נכנס לפני חצי שנה למעבדה במדריד לבדיקה המדעית הכי מקיפה ועמוקה של כדורגלן מקצועני שנעשתה אי-פעם. הסרט הדוקומנטרי Ronaldo Tested to the Limit מתעד את הבדיקה, שבמהלכה צוות המדענים, שבית ההפקות הבריטי המוערך Plum Pictures קיבץ, מעביר את רונאלדו סדרה של מבחנים הבודקים ארבעה פרמטרים - חוזק גוף, יכולת מנטלית, טכניקה ומיומנות - בניסיון להסביר מה עושה אותו לכל-כך מיוחד (לצפייה: סרקו את הברקוד שמופיע משמאל).

הייחודיות של רונאלדו מתחילה בגוף שלו: 1.85 מטרים על 85 קילוגרמים של שרירים. לרונאלדו יש 3% פחות שומן גוף מדוגמנית על, ומסת שרירים שמרוכזת בעיקר בגו ובירכיים, כך שהמסה של הגפיים התחתונות קטנה יחסית לזו של אתלטים באותו גובה. זה יתרון תחרותי, אומר ד"ר לואיס גרסס מהמכון לביומכניקה של אוניברסיטת ולנסיה, כי הגוף יכול "לנוע יותר מהר בריצה, בקפיצה או בבעיטה בכדור בפחות מאמץ". רונאלדו נהנה גם ממרכז כובד גבוה, כלומר מרגליים ארוכות ודקות ביחס למסה של הטורסו, תכונה שמאפיינת גם את אוסיין בולט ומאפשרת לשניהם לעשות צעדים ארוכים ולהפעיל עוצמה אדירה על הקרקע באמצעות הגפיים התחתונות.

המבחן הראשון של רונאלדו בקטגוריית עוצמת הגוף היה שני ספרינטים של 25 מטרים - אחד בקו ישר ואחד בזיגזגים בין מקלות. כדי לתת קנה מידה למהירות של רונאלדו הוא התחרה נגד הספרינטר אנחל דויד רודריגז, אלוף ספרד במאה מטרים. רודריגז היה מהיר יותר בקו ישר (3.31 שניות לעומת 3.61 שניות של רונאלדו), בעיקר בגלל טכניקה עדיפה, אבל רונאלדו ניצח בזיגזגים (6.53 שניות לעומת 6.86 של רודריגז) שמדמים הרבה יותר טוב את הסיטואציה על מגרש כדורגל. הנתונים האלה תואמים מחקר של המגזין הגרמני דר שפיגל משנת 2009, שגילה שרונאלדו הוא הכדורגלן המהיר בעולם. לפי דר שפיגל רונאלדו מגיע למהירות של 33.6 קמ"ש, יותר מאריאן רובן (32.9 קמ"ש) מבאיירן מינכן, תיאו וולקוט (32.7) מארסנל, וויין רוני (32.6) ממנצ'סטר יונייטד, ומרובין ואן פרסי (32.1 קמ"ש) מארסנל.

הכוח העצום בירכיים של רונאלדו (היקף הירך 61.7 סנטימטרים, הרבה מעל הממוצע) ניכר בניתור לא פחות מאשר במהירות. רונאלדו מפעיל בניתור כוח של כמעט פי חמישה ממשקל הגוף שלו, ומתרומם 78 סנטימטרים מעל הקרקע - יותר גבוה משחקן ממוצע ב-NBA. את היתרון הפיזי של רונאלדו במרחב האווירי משלים היתרון המנטלי שלו. באחד המבחנים בפרק היכולת המנטלית רונאלדו נדרש לנגוח לשער כדור שנבעט לעברו בלי לדעת איפה הכדור: כל האורות במעבדה כובו באמצע התעופה של הכדור. אחרי שרונאלדו זינק למקום הנכון וכבש, המדענים הקשיחו את המבחן. הפעם האורות כובו ברגע שהכדור נבעט. רונאלדו הבקיע בנונשלנטיות עם הכתף.

בהמשך נבדקו גם המיומנות של רונאלדו בתנועה עם כדור (הוא נדרש לכדרר לאורך 25 מטרים, כשקבוצת צלפים מיומנים עם רובי לייזר מנסים לפגוע בכדור; הם השיגו פגיעה אחת), והטכניקה שלו בבעיטה (שמגיעה למהירות של 128 קמ"ש לשעה, לעומת 95 קמ"ש של מסי, למשל). מארקה, בניתוח משלו על רונאלדו, התמקד בהשוואה בינו לבין מסי בכל האספקטים בכדורגל.

למרות הזיהוי בין העיתון לריאל מדריד, הציונים (מ-1 עד 10) רחוקים מלהיות מופרכים:

משחק קבוצתי - רונאלדו 7, מסי 8

טכניקה אינדיבידואלית - רונאלדו 9, מסי 9

פיזיות - רונאלדו 10, מסי 7

מהירות - רונאלדו 9, מסי 8

כדרור - רונאלדו 8, מסי 10

בעיטה - רונאלדו 9, מסי 8

מסירה - רונאלדו 9, מסי 9

משחק ראש - רונאלדו 10, מסי 7

מנהיגות - רונאלדו 9, מסי 7

בעיטות עונשין ופנדלים - רונאלדו 9, מסי 7

ההשתאות מהיכולות של רונאלדו נובעת גם מההיסטוריה של הכדורגל. השחקנים הגדולים בהיסטוריה לא היו עילויים פיזיים. פרנץ פושקש היה שמן, פלה נמוך (1.73 מטרים), יוהאן קרויף היה רזה כמו מקל, דייגו מראדונה שמנגוץ (1.65 מטרים), זינאדין זידאן איטי, מסי נזקק להורמוני גדילה כדי להגיע לגובה 1.69 מטרים. רונאלדו הברזילאי (1.83 מטרים, חזק כמו פר) היה הכי קרוב לתופעה פיזית אבל הגוף שלו קרס בשלב די מוקדם בקריירה.

כריסטיאנו רונאלדו, כותב העיתונאי אלכסנדר נת'רטון, הוא האוברמנש (על אדם) שהפילוסוף הגרמני פרידריך ניטשה דיבר עליו, ואילו "אלוהים באמת מת, זה לא כי האדם הרג אותו: זה כי רונאלדו עשה את זה. בעצמו, בידיים חשופות".

גם הקולגות מסונוורים מהעליונות הפיזית של רונאלדו. עמנואל אדביור מטוגו, חלוץ טוטנהאם ששיחק עם רונאלדו בריאל מדריד בעונה הקודמת, אמר ש"לראות אותו זה כמו לראות משהו לא אמיתי; זה כמו לשחק בפלייסטיישן". לואי סאהא הצרפתי, חלוץ אברטון ששיחק עם רונאלדו במנצ'סטר יונייטד, טוען שרונאלדו "יכול לשחק בכל עמדה. אין שחקן שלם יותר בעולם. הוא תמיד יכבוש כי הוא רץ יותר מהר וקופץ יותר גבוה מכולם. הוא יכבוש שלושים שערים בכל קבוצה, כי הוא יכול לעשות הכול בעצמו. מסי הוא אולי השחקן הכי טוב בעולם, אבל אני משוכנע שהוא צריך את הקבוצה".

האינדיבידואליזם האסתטי של רונאלדו, טוען סטפנו גוליזיה, לשעבר מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת לויולה בבולטימור, מרילנד, הוא נגזרת של האישיות הדומיננטית שלו. רונאלדו, כותב גוליזיה במאמר Adonis' Biceps. Cristiano Ronaldo and the Erotic Pursuit of Perfection "הוא נוכחות מרשימה של טיפוס שזוף לצמיתות מסוג אלפא, זכר או נקבה; הגוף צועק מילים שסותרות זו את זו - עדין, סרקסטי, קומי, קשוח, גלוי, שתלטן, חצוף, פיזי".

האישיות הדומיננטית של רונאלדו היא אמנם מקור לחלק גדול מהביקורת עליו לאורך השנים, אבל נת'רטון מאמין שלרונאלדו אין ברירה כי "ניטשה מכריז שאנשים יוצאי דופן צריכים ללכת בעקבות הצו המוסרי הפנימי שלהם, ומי עושה את זה יותר טוב מרונאלדו?".

פרגוסון: "המספר שלך הוא 7"

כריסטיאנו רונאלדו (על-שם נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן) דוס סנטוס אביירו, 26, נולד במקום יוצא דופן: מאדיירה, אי שהוא טריטוריה פורטוגלית למרות הקרבה לאפריקה. רונאלדו גדל בעוני. בית המשפחה היה בונגלו כל-כך קטן, שהם נאלצו לשים את מכונת הכביסה על הגג. הבונגלו נהרס לפני כמה שנים כי הוא פגע בתדמית של מאדיירה, שמנסה להפוך לאי נופש. אמו של רונאלדו, מריה דולורס, הייתה טבחית. אביו, ז'וזה דיניס, היה גנן אלכוהוליסט ובהמשך אפסנאי באנדורינה, הקבוצה שבה כריסטיאנו התחיל את הקריירה. הוריו נפרדו כשהיה ילד, ואביו מת בספטמבר 2005, בגיל 52, מסיבוכים של מחלתו. לפי פרסומים בעיתונות הפורטוגלית רונאלדו הצליח להציל את אחיו הבכור, הוגו, נרקומן לשעבר, מעתיד דומה.

העתיד של רונאלדו הפך למבטיח יותר כבר בגיל 11, כשספורטינג ליסבון, קבוצת פאר בפורטוגל, התחילה להתעניין בו. בגיל 13 רונאלדו עבר לליסבון. הילדים האחרים באקדמיה של ספורטינג נהגו ללעוג למבטא שלו, והוא בילה שעות בשיחות טלפון עם אמו, מתחנן שתבוא לליסבון. בסופו של דבר המועדון הטיס אותה לעיר, ורונאלדו הסתגל. בגיל 17 הוא כבר שיחק בקבוצה הבוגרת. השמועה על הכישרון הגדול הבא הגיעה לארסן ונגר, מנג'ר ארסנל, שהזמין את רונאלדו לביקור במתקן האימונים של הקבוצה. אבל אז ספורטינג ליסבון פגשה את מנצ'סטר יונייטד למשחק אימון.

אחרי המשחק, סיפר אלכס פרגוסון, המנג'ר האגדי של יונייטד, "הבחורים לא הפסיקו לדבר עליו, ובטיסה חזרה הביתה הם דחפו אותי להחתים אותו. עד כדי כך הם החשיבו אותו". בגיל 18, אחרי 25 משחקים בקבוצה הבוגרת של ספורטינג, רונאלדו עבר ליונייטד תמורת 15 מיליון אירו. רונאלדו, שהגיע למנצ'סטר בקיץ שבו דיוויד בקהאם עזב את העיר (2003), ביקש את המספר 28. "לא, לא", אמר לו פרגוסון. "המספר שלך הוא 7". לחולצה מספר 7 יש משמעות מיוחדת ביונייטד: בקהאם לבש אותה, לפניו אריק קאנטונה, ובעבר גם הקפטן האהוב בראיין רובסון והחלוץ האגדי ג'ורג' בסט. פרגוסון כנראה ידע מה יש לו ביד.

פרגוסון השתמש ברונאלדו במשורה בשנתיים הראשונות, ובשנה השלישית הפרויקט שלו התחיל להראות סימנים של גדולה עם 12 שערים ושבעה בישולים. ואז הגיע מונדיאל 2006. פורטוגל פגשה את אנגליה ברבע הגמר, וכשוויין רוני דרך על האשכים של בלם נבחרת פורטוגל ריקרדו קרבאליו, רונאלדו היה בין הראשונים שלחצו על השופט להוציא כרטיס אדום לרוני, חברו לקבוצה במנצ'סטר יונייטד. אחרי ההרחקה המצלמה תפסה את רונאלדו קורץ ומחייך לספסל הפורטוגלי בזמן שרוני יורד מהמגרש. אנגליה הפסידה לפורטוגל בפנדלים, והתקשורת הבריטית הכריזה שרונאלדו הוא "האיש הכי שנוא באנגליה". הסאן הדפיס לוח קליעה לחצים עם הפנים שלו כמטרה. סטיבן ג'רארד, כוכב ליברפול, אמר שאילו "אחד מהחברים שלי לקבוצה היה עושה אותו דבר, לא הייתי מדבר איתו שוב".

אחרי המונדיאל רונאלדו דיבר לראשונה על מעבר לספרד, לריאל מדריד או לברצלונה. פרגוסון הרגיע אותו בדרך מקורית: התערבות על 400 פאונד, שמאתגרת את רונאלדו לכבוש לפחות 15 שערים בעונה הבאה. רונאלדו הגיע ל-15 לפני פברואר 2007, סיים עם 26 שערים (בכל המסגרות) ויונייטד זכתה באליפות ראשונה מאז 2003. "ראיתי הרבה שחקנים בקריירה שלי", אמר באותה עונה קרלוס קירוש, אז עוזרו של פרגוסון ולשעבר מאמן ריאל מדריד, "אבל אני מאמין שבעשור הקרוב רונאלדו יהיה האקוויוולנט של הכדורגל האירופי למייקל ג'ורדן. לילד יש כישרון אלוהי".

הכישרון האלוהי של רונאלדו התפוצץ בעונת 2007/8. הוא כבש 42 שערים ב-48 משחקים, זכה בתואר שחקן השנה בעולם (2008), ויונייטד זכתה באליפות אנגליה ובליגת האלופות. קירוש, שמונה למאמן נבחרת פורטוגל, נתן לו את סרט הקפטן, והציפייה הייתה שרונאלדו יתפוצץ שוב ביורו 2008. זה לא קרה: הוא כבש רק שער אחד, ופורטוגל הודחה ברבע הגמר. רונאלדו (כמו מסי, אגב) המשיך להתקשות בנבחרת וסיים את קמפיין המוקדמות של פורטוגל למונדיאל 2010 בלי שערים. בדרום אפריקה הוא כבש שער אחד, ופורטוגל הודחה בשמינית הגמר.

אנטוניו סימואש, עוזרו של קירוש באותו מונדיאל וקשר בנבחרת פורטוגל שסיימה שלישית במונדיאל 1966, מאמין שהבעיה של רונאלדו בנבחרת נובעת מהגאווה האינטנסיבית ומתחושת האחריות המופרזת שלו. "לא נוח לו בנבחרת", אמר סימואש, "ואנשים מפעילים עליו יותר מדי לחץ. אני חושב שהוא מרגיש יותר מחויב לעשות את ההבדל כשהוא משחק בנבחרת. הוא חושב שהוא צריך לנצח את המשחק בכל מהלך. אם הוא רוצה להיות מספר אחת הוא צריך (לאמץ) תרבות קולקטיבית".

היכולת החלשה יחסית של רונאלדו בזירה הבינלאומית לא הטרידה את ריאל מדריד, שניסתה לקנות אותו כבר בקיץ 2008. העסקה עם מנצ'סטר יונייטד הייתה סגורה, אבל ברגע האחרון פרגוסון הטיל וטו ורונאלדו נאלץ להישאר באנגליה. הוא החמיץ את החודשיים הראשונים של העונה בגלל ניתוח, אבל כבש 34 שערים והוביל את יונייטד לאליפות שלישית ברציפות ולגמר ליגת אלופות שני ברציפות (שהסתיים בהפסד 2:0 לברצלונה). לרונאלדו הייתה עוד שנה בחוזה, אבל הפעם האינטרס הכלכלי של יונייטד ניצח את האינטרס המקצועי של פרגוסון, ובקיץ 2009 רונאלדו עבר לריאל תמורת 94 מיליון אירו - שיא חדש בכדורגל העולמי.

יישאר נאמן לריאל מדריד?

במדריד רונאלדו נהיה רשמית מה שתמיד רצה להיות: אייקון כדורגל. הכוכב הכי גדול של המועדון המצליח בהיסטוריה. הפרצוף של פרויקט הגלאקטיקוס 2.0. שמונים אלף איש באו לאצטדיון סנטיאגו ברנבאו רק כדי לראות אותו מוצג במדי הקבוצה. כאילו כדי לחגוג את מעמדו החדש, רונאלדו העביר הילוך גם מחוץ למגרש: באנגליה הוא נודע בחיבה שלו למכוניות מהירות (בשנת 2009 הוא הרס את הפרארי שלו ליד שדה התעופה של מנצ'סטר), לנערות ליווי (בספטמבר 2007 פורסם שרונאלדו וחבריו לקבוצה, נאני ואנדרסון, השתתפו באורגיה עם חמש זונות) ולדוגמניות מקומיות; מאז שהוא במדריד רונאלדו הספיק לצאת עם פריס הילטון, עם קים קרדשיאן ועם דוגמנית העל הרוסייה אירינה שאייק (שמופיעה על השער של גיליון בגדי הים האחרון של המגזין ספורטס אילוסטרייטד), בת זוגו הנוכחית. ביולי 2010 נולד לרונאלדו בן, כריסטיאנו, מסטודנטית אנגלייה אלמונית שנתנה לו משמורת מלאה תמורת 10 מיליון פאונד.

החיים האישיים של רונאלדו רק עזרו למותג שלו לצמוח. רונאלדו מדורג שני (אחרי בקהאם) ברשימת הכדורגלנים הרווחיים של המגזין פורבס, עם 38 מיליון דולרים בטור ההכנסות ב-2010, שמתחלקים שווה בשווה בין השכר שלו בריאל (הוא חתם על חוזה לשש שנים שבו בשנה הראשונה הוא מרוויח 15.5 מיליון דולרים, והשכר עולה בכל עונה ב-25%) לבין חוזי חסות עם נייקי, ארמני, יצרנית השמנים למכוניות קסטרול, חברת משקאות האנרגיה Extra Joss מאינדונזיה ועם קוקה-קולה.

סיימון צ'דוויק, פרופסור לאסטרטגיה עסקית ולשיווק בספורט מאוניברסיטת קובנטרי באנגליה, חושב שרונאלדו "ממוקם בעמדה אופטימלית כדי להחליף את 'מותג בקהאם', במיוחד בקרב ילדים צעירים וטינאייג'רים".

צעירים הם לא הדמוגרפיה היחידה שמותג רונאלדו מושך. בשנת 2008 הוא נבחר לגיי אייקון האולטימטיבי בסקר שערך האתר gay golddiggers בין 3,000 הומוסקסואלים. חצי מהאוהדים בחשבון הפייסבוק שלו הן נשים. אגב, יש גם נשים שלא מתרשמות מרונאלדו. אחת מהן היא שרה קרבונרו, שדרנית קווים בטלוויזיה הספרדית ובת זוגו של שוער ריאל מדריד, איקר קסיאס, שאמרה בתוכנית אירוח לפני שנה שרונאלדו "אנוכי ואינדיבידואליסט על המגרש; הוא תמיד היה כזה, וריאל מדריד החתימה אותו ככה".

הביקורת על רונאלדו במדריד היא מינימלית, ולא במקרה. בשנתיים הראשונות שלו בקבוצה רונאלדו כבש 86 שערים ב-89 משחקים. העונה יש לו עשרים שערי ליגה ב-16 מחזורים. ריאל תלויה בו לחלוטין. הוא אליל האוהדים. ועדיין, מבחינת רונאלדו החתונה עם ריאל בשום אופן אינה קתולית. רק בקיץ האחרון רונאלדו אמר שאילו מוריניו היה עוזב (הייתה שמועה כזאת) את ריאל - הוא היה עובר למנצ'סטר סיטי, הקבוצה העשירה בעולם מאז ששייחים מאבו דאבי קנו אותה ב-2009, שהציעה לו שכר של 20 מיליון פאונד לשנה ולריאל 150 מיליון פאונד, לפי דיווחים. מוריניו עצמו אמר לפני שבועיים שהמטרה הבאה שלו, אחרי שהחוזה שלו במדריד יסתיים בקיץ 2014, היא לחזור לאמן באנגליה. זה לא יפתיע אף אחד אם רונאלדו יצטרף אליו. לפחות שם הוא לא יראה את מסי.

כריסטיאנו רונאלדו המספרים הבולטים / צלם: רויטרס
 כריסטיאנו רונאלדו המספרים הבולטים / צלם: רויטרס