BDI: מוסר התשלומים הלקוי בארץ עולה 1.7 מיליארד ש' בשנה

זה המחיר צריכים הספקים הישראליים לשלם בגין מוסר השתלומים הלקוי ■ סקר BDI: ימי אשראי בפועל במחצית הראשונה של 2011 בישראל הגיעו לכ-96 ימים ■ ממוצע ימי האשראי במדינות המפותחות עומד על כ-50 ימים

מוסר התשלומים הלקוי בישראל עולה לספקים הישראליים כ-1.7 מיליארד שקל בשנה, כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי BDI על מוסר תשלומים בישראל לעומת העולם.

המשמעות של מוסר תשלומים לקוי - ספק מספק מוצר או שרות לחברה ואת התשלום הוא מקבל בפועל רק חודשים ארוכים אחרי ביצוע העסקה. מהסקר עולה כי ימי אשראי בפועל במחצית הראשונה של 2011 בישראל הגיעו לכ-96 ימים. (מדובר בימי אשראי שסוכמו בין הצדדים בתוספת פיגור לא מתוכנן).

"דחיית התשלום עבור עסקה משמע שהספק הישראלי נדרש לממן כ-46 יום נוספים לעומת עמיתו בחו"ל. ולכן הנטל העודף של הסקטור העסקי הלא פיננסי הישראלי מגיע לכ-1.7 מיליארד שקל בשנה וזה לא כולל את עלות הזמן הנדרש על ידי מנהלי האשראי או הגביה בריצה אחרי התשלום", מסבירה תהילה ינאי מנכ"ל משותף בחברת BDI.

בהשוואה למדינות העולם מציינים בחברת המידע העסקי כי ממוצע ימי האשראי במדינות המפותחות עומד על כ-50 ימים. בצרפת ימי האשראי עומדים על 28 יום בלבד, באנגליה על 41 ימים ובספרד הם מתקרבים לנתון הישראלי - 86 ימים.

באילו ענפים נוהגים לפגר בתשלומים? בחינת מוסר התשלומים לפי ענפים מעלה כי בענף ייצור וסיטונאות מוצרי עץ ורהיטים ימי האשראי הם כ-124, בענף ייצור וסיטונאות של מכשירי חשמל ואלקטרוניקה 121 ימים ובענף ייצור וסיטונאות של קרמיקה וכלים סניטאריים 120 ימים.

מוסר התשלומים
 מוסר התשלומים