מופע האקסטרים "פוארסה ברוטה" בדרך לת"א

1.5 מיליון איש בעולם צפו במופע האקסטרים "פוארסה ברוטה" ■ בחודש הבא הוא יטלטל גם את תל-אביב

ב-2 בפברואר ינחת בגני התערוכה בתל-אביב מופע האקסטרים Fuerza Bruta (בתרגום חופשי: כוח פראי) מבית היוצר של אנשי "דלה גוארדה", דיקי ג'יימס וגבי קרפל, יצרני פורמטים בימתיים מסעירי חושים, שאינם נענים להגדרות קונבנציונליות. הוא יוצג באוהל ענק שנבנה במיוחד לשם כך, וזכה לכינוי "מקסי דום".

האוהל ועוד כמה ממאפייני המופע, מעלים מחשבה שזוהי אולי וריאציה מודרנית על נושא הקרקס. לפחות אותו חלק של אקרובטיקת-אקסטרים, שנועדה לשמוט לסתות בהפתעה והתפעלות.

1.5 מיליון איש ברחבי העולם כבר צפו בו, והוא מצליח במיוחד בניו יורק, שם רצה הפקה קבועה בארבע השנים האחרונות.

לארץ מגיע המופע בחסות חברת אורנג', שרואה בכך מקפצה שיווקית-תדמיתית. אורנג' מציינת בימים אלה "בר מצווה" לפעילותה, ורואה בחדשנות תרבותית ובהפתעת הקהל חלק מאופי המותג. 11 המופעים הראשונים ישווקו למנויי אורנג' בלבד ובהנחות גדולות. בסך הכול יעלה המופע 28 פעמים. המופע מתקיים בשיתוף עם חברת גלים הפקות ובימות.

מסיבת טראנס ללא כימיקלים

16 שחקנים-אתלטים, 25 טונות של ציוד, אוהל בשטח 1,500 מ"ר ובגובה 10 מטר, וללא מחיצות בין המופיעים לקהל. הרעיון העומד מאחורי המופע אבסטרקטי לחלוטין, אין בו סיפור עלילה או רצף הגיוני. יש בו שילוב של תיאטרליות ואתלטיקה, מחול אקסטטי, מוזיקה במיקס קצבי גדוש, תאורת מועדונים.

תוסיפו לקדרה את העובדה שגם הפעם הקהל צופה במופע בעמידה (צפופה), והמוזיקה מרקידה את הרגליים העומדות, כך שהאנרגיה באולם לא נשארת על הבמה בלבד.

אפשר אולי לראות זאת כמסיבת טרנס ללא כימיקלים. הקהל בא לבלות והשחקנים מפתיעים אותו מכל עבר, בסגנון: "מי שרוקד מאחוריי מלפני ומצדדיי", כולל מעל הראש, שם הם משתכשכים בבריכה תלויה שקופת דפנות ותחתית.

המופע חוצה הז'נרים החל את דרכו כמו קודמו המצליח "דה לה גוארדה" בארגנטינה ב-2005, וזמן קצר אחר כך כבש ערים מרכזיות בעולם וזכה להתעניינות משקיעים. אחד מאלה הוא סטיבן שואו, שותף בחברה המציגה את המופע בניו יורק והמפיק האחראי על מסעי ההופעות העולמיים של המופע.

לדבריו, ההשקעה בכל סט הפקה מוערכת בכ-1.5 מיליון דולר. עד כה צפו במופע ברחבי העולם כ-1.5 מיליון איש ב-30 מדינות. הכנסותיו מאז יצא לדרך מגיעות לכ-50 מיליון דולר, כמחצית הסכום מההופעות בניו יורק, שם הוצג כבר 1,500 פעם.

לשאלה מדוע הפורמט של מופעים מסוג זה נותר מצומצם יחסית לתיאטרון-מוזיקה-מחול המוכרים יותר, משיב שואו, שקשה להתחרות בהצלחה בת מאות שנים של פורמט התיאטרון הישן והטוב.

"בהפקת הענק של ספיידרמן בברודוויי יושבים 1,900 איש באולם ומתרגשים כל יום מחדש, זה משהו שעובד.

אבל אנחנו מציעים משהו אחר ומאוד עכשווי. אנרגיות שקשה לקבל אותן כשהקהל לא מעורב. במופע כזה הקהל הוא חלק מהבמה, אין גבולות וזה מעביר חוויה מאוד חזקה".

פוארסה ברוטה בגני התערוכה, תל-אביב, החל מ-2.2.12. מחירי כרטיסים: 119 שקל ללקוחות אורנג', 149 שקל ללקוחות לאומי קארד ולעמיתי "בהצדעה", 249 שקל לקהל הרחב