מנכ"ל חדש ליאהו: סקוט תומפסון, נשיא פייפאל

החברה בחרה בנשיא פייפאל הנוכחי שיעמוד בראש החברה ■ תומפסון יכנס לתפקידו החדש כבר ביום שני הקרוב ■ המנכ"ל הזמני של יאהו, יחזור לתפקידו הקודם כמנהל הכספים

חברת יאהו הודיעה היום (ד') על מינויו של סקוט תומפסון למנכ"ל החברה, לאחר 4 חודשים בהן כיהן מנהל הכספים של החברה כמנכ"ל זמני לאחר פיטוריה של המנכ"ל הקודמת קרול בארץ בחודש ספטמבר.

תומפסון, שמחזיק בתפקיד נשיא חברת התשלומים המקוונים פייפאל (PayPal) שבבעלות eBay, יכנס לתפקידו כבר ביום שני הקרוב, והוא ייכהן גם כדיריקטור בחברה. בעקבות המינוי יחזור טים מורס, מי שכיהן כמנכ"ל הזמני של יאהו, לתפקידו הקודם כמנהל הכספים של החברה.

יושב ראש יאהו רוי בוסטוק שיבח את תומפסון ואמר שהוא האדם הנכון עבור יאהו כרגע ושהוא "מביא איתו רקורד מוכח של בניה על בסיס מוצק של נכסים ומשאבים, שיציתו מחדש את החדשנות של החברה". תומפסון עצמו אמר שיאהו הינה אייקון בתעשייה, ויש לה בסיס טוב שעליו ניתן להתפתח.

יאהו סובלת בתקופה האחרונה מבעיות כלכליות רבות, כשלפני כשבועיים הודתה החברה שהיא שוקלת למכור את כל נכסיה במזרח הרחוק, כולל את חברת הבת שלה יאהו-יפן כמו גם חברת המסחר האלקטרוני הסינית "עלי-באבא", בעיסקה כוללת שמוערכת בכ-17 מיליארד דולר.

במסגרת תפקידו כמנכ"ל פייפאל, נהג תומפסון לבקר בישראל לעיתים תכופות. תומפסון היה אחראי גם על רכישת חברת FraudScience הישראלית ב=2008 תמורת 169 מיליון דולר. בעקבות הרכישה החליטה פייפאל לפתוח מרכז מו"פ בישראל, שעליו אחראי תומר בראל. מאז דאגו תומפסון וזהבי להפעיל את שירות התשלומים המקוון בעברית ולפעול מול יותר ויותר בתי עסק מקומיים.

במהלך כהונתו כמנכ"ל פייפאל, הספיק תומפסון לבקר בישראל מספר פעמים, האחרונה שבהם לפני כשנה וחצי. במסגרת ביקוריו בישראל נפגש תומפסון עם יזמים וסטארט-אפים ישראלים בתחום המסחר המקוון. חלק מהפגישות נועדו לבחון את החברות לקראת רכישה או שיתוף פעולה אפשרי עם פייפאל או עם החברה האם, eBay.