דפני ליף: "עליית מחירי החשמל - גזר דין מוות לחלשים"

" עד מתי ממשלת ישראל תוסיף להתעלל באזרחיה?", שואלים בתנועת "ב' זה אוהל" ■ "האם השכבות המוחלשות והקשישים יצטרכו לבחור בין חשמל לחימום בתיהם לבין כרטיס אוטובוס כדי להגיע למקום העבודה?

תנועת "ב' זה אוהל" מביעה היום תרעומת בעקבות העלייה הצפויה של 9% במחירי החשמל, עליה הסכימו משרד האוצר וחברת החשמל.

"בתוך חצי שנה מתחילת המחאה החברתית הגדולה במדינת ישראל העלתה ממשלת ישראל והיושב בראשה את מחירי החשמל ב-25%", מציינים בתנועה. "זאת לא טעות. 25% בחצי שנה, ולא סתם חצי שנה - חצי שנה שבה התחוללה המחאה החברתית הגדולה בתולדות ישראל, ובה דרשו 87% מהעם בדיוק את ההיפך. מצב זה הוא בלתי נסבל מבחינה עקרונית והוא בבחינת סטירה בפרצופם של רוב רובם של האזרחים, והוא בלתי נסבל גם מבחינה פיסית, כיוון שהעם איננו מסוגל לעמוד בגזרות הללו".

"האם מעמד הביניים, השכבות המוחלשות, הקשישים והסטודנטים יצטרכו לבחור בין חשמל לחימום בתיהם לבין דלק או כרטיס אוטובוס כדי להגיע למקום העבודה או לאוניברסיטה? עד מתי ממשלת ישראל תוסיף להתעלל באזרחיה?"

מייסדת התנועה, דפני ליף, טוענת כי "טיפול הממשלה בעול הכלכלי המתגבר מעורר זעם. הרי במקביל לא נעשה שום מהלך בכדי לצמצם התחייבויות כלכליות אחרות של כולנו. במקום בו כולנו לא סוגרים את החודש לא ייתכן שהממשלה תעלה גם מיסים, גם תחבורה ציבורית ובינתיים תקבור שוב פתרונות קיימים מול הגדלת המס על עשירי ישראל. מחירי החשמל העולים אינם אלא רק חלק משערוריה בדאגת הממשלה לכולנו.