ד"ר שלומי פריזט הודיע כי יישאר ברשות ההגבלים העסקיים

הכלכלן הראשי ברשות ההגבלים הודיע לפני כחודשיים על פרישתו - אך נעתר לבקשתו של הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה וימשיך לכהן בתפקיד

כחודשיים לאחר שהודיע על פרישתו מרשות ההגבלים העסקיים, מודיע ד"ר שלומי פריזט, הכלכלן הראשי ברשות, כי הוא יישאר בתפקידו. בכך נעתר פריזט לבקשת ראש הרשות, פרופ' דיויד גילה, לבטל את פרישתו.

בהודעת הרשות מהיום (ה') נמסר כי "הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, פנה אל הכלכלן הראשי, ד"ר שלומי פריזט, בבקשה שימשיך בתפקידו ברשות. ד"ר פריזט נענה לבקשתו של הממונה והודיע כי ימשיך לכהן בתפקיד".

פריזט, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון, שני ושלישי בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, שימש כממונה בפועל על ההגבלים העסקיים טרם כניסתו של גילה לתפקיד הממונה. בשנה האחרונה עמד פריזט בראש צוות המומחים לבחינת יוקר המחיה במסגרת ועדת טרכטנברג.

במסגרת למעלה מ-3 שנות פעילותו ברשות טיפל ד"ר פריזט במאות תיקים ומיזוגים, ובין השאר מונה כמומחה מטעם בית הדין להגבלים עסקיים בתיק העמלה הצולבת של כרטיסי האשראי, שימש כמומחה מטעם הממונה בתיק עמלות הבנקים, הניח את היסודות מקצועיים לניתוח הסכמי קוד שייר בקווי תעופה לאחר שינויי החקיקה בעניין זה, ופעל לניסוח וכתיבת ההנחיות לניתוח מיזוגים אופקיים, שהוא מסמך יסוד מקצועי שמציג לראשונה את המסגרת המתודולוגית לניתוח מיזוגים בישראל.

בנוסף, נטל פריזט חלק פעיל בייצוג רשות ההגבלים העסקיים בתהליך קבלתה לארגון ה-OECD ובפורומים מקצועיים בינלאומיים אחרים כגון ה-ICN.

הממונה על הגבלים עסקיים מסר כי "נוכח האתגרים המקצועיים והקמת חטיבת תחרותיות ברשות ההגבלים העסקיים, שמחתי על כך שד"ר פריזט נעתר לבקשתי להמשיך בתפקידו. אני בטוח שהניסיון והמקצועיות הרבה של ד"ר פריזט יסייעו בידי הרשות להוביל מהלכים משמעותיים בהגנה על התחרות וקידומה, לשם התמודדות עם יוקר המחיה".