הציבור חוזר לבורסה? גיוסים של 260 מ' ש' בקרנות הנאמנות

מיטב: קרנות אג"ח מדינה כללי וצמוד מדד נהנו מגיוס שבועי חריג של כ-190 מיליון שקל ■ הקרנות המנייתיות גייסו כ-30 מיליון שקל בשבוע

הציבור חוזר לבורסה? השבוע הראשון של שנת 2012 עמד בסימן של הגברת הגיוסים לקרנות השקליות וקרנות אג"ח מדינה, שנותנות מענה עיקרי ללקוחות הדפנסיביים. מנגד נרשמה עצירה בפדיונות בקרנות אג"ח חברות וכללי ומעבר לגיוסים בקרנות המנייתיות, שנותנות מענה ללקוחות פחות שמרניים.

בסיכום שבועי רשמו הקרנות המסורתיות גיוס של כ-590 מיליון שקל, אך אם ננטרל גם את הגיוס לקרנות השקליות (בעיקר לקרנות מק"מ יחיד), מדובר על גיוס של כ-260 מיליון שקל, שהתרכז, כאמור, בעיקר בקרנות אג"ח מדינה. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

קרנות אג"ח חברות וכללי סיימו את השבוע הראשון של השנה ללא שינוי בתמונת הגיוסים והפדיונות, שמבשר על עצירה בפדיונות שליוו את הקרנות הללו בחודשים האחרונים. כל זאת היה, לנוכח שבוע חיובי, הן בשוקי המניות ובדגש על איגרות החוב הקונצרניות שרשמו עליות שערים נאות: מדד אג"ח קונצרני כללי זינק בכ-1.8%, מדד תל-בונד 20 עלה בכ-1.2% ואילו מדד תל-בונד 40 טיפס בכ-1.5%.

בקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות), לא רק שנרשמה עצירה בפדיונות אלא מעבר לגיוסים: בסיכום שבועי גייסו המשקיעים לקרנות המנייתיות כ-30 מיליון שקל - גיוס שבועי ראשון בחודשיים האחרונים. המעבר לגיוסים נובע בראש ובראשונה מהעליות החדות בפתיחת השנה החדשה בבורסה.

קרנות אג"ח מדינה כללי וצמוד מדד נהנו מגיוס שבועי חריג של כ-190 מיליון שקל, בדגש על קרנות אג"ח מדינה ללא מניות. הקרנות השקליות (מק"מ יחיד), על רקע פדיון גילון 2305 ומק"מ 112, זכו לגיוס גבוה במיוחד של כ-330 מיליון שקל. מנגד, הקרנות הכספיות ציינו שבוע עשירי ברציפות של פדיונות, שעמד בשבוע החולף על כ-200 מיליון שקל.