בכיר ב'פד': "לאור הנתונים - לא נרכוש אג"ח ממשלתיות"

ג'יימס בולארד, ראש שלוחת סנט לואיס ב'פד', אופטימי מדוח התעסוקה שפורסם ביום ו' - ושולל את השמועות בדבר תוכנית רכישות שלישית ■ "הטון הכללי של הנתונים שמתפרסמים - חזק מאד" ■ לדבריו, "מדיניות ה'פד' כיום כבר מקלה"

רכישות אג"ח נוספות, במסגרת מה שמכונה "תוכנית הקלה כמותית" בארה"ב, לא סביר שיתבצעו בזמן הקרוב בהתחשב בנתונים הכלכליים האחרונים שפורסמו בארה"ב - כך אמר אתמול (שבת) ראש שלוחת סנט לואיס של הפדרל ריזרב, ג'יימס בולארד.

בולארד התייחס, כמובן, לנתוני דוח התעסוקה שפורסמו ביום ו' - והצביעו על יצירה של 200 אלף משרות חדשות בארה"ב, משמעותית מעל צפי ל-150 אלף משרות חדשות במשק. (לסיפור המלא)

"אני לא חושב שזה (תוכנית רכישות) סביר כרגע, בגלל הטון הכללי של הנתונים שמתפרסמים - שהוא חזק מאד כעת", אמר בולארד במסיבת עיתונאים. "המדיניות של ה'פד' כבר מקלה והכלכלה משתפרת, מה שאומר שכרגע אנחנו יכולים פשוט לחכות".

לדבריו של בולארד, הוא "מעודד" מנתוני התעסוקה אשר הצביעו על ירידה חדה באבטלה לרמה של 8.5%. בשוק ציפו לעלייה באבטלה ל-8.7%. "אני חושב שדוח התעסוקה מעודד", סיפר. "בתקווה, הוא יאיץ את הפעילות הכלכלית במשק".

דבריו של בולארד מגיעים בניגוד להתבטאויות של בכירים אחרים בפדרל ריזרב, ביניהם סגניתו של יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי - ז'נט יילן - כי תתבצע תוכנית רכישות שלישית (QE3) בחודשים הקרובים, אשר תכלול רכישות של אג"ח מגובות-משכנתאות.

ומה באשר לשוק ההון בארה"ב? בולארד מציין כי הוא "חושב שתחזיות האנליסטים לגבי הכלכלה פסימיות מדי". לדבריו, המיתון בארה"ב חלף "מזה זמן מה" וכי התקופה הנוכחית היא מסגרת זמן הגיונית בהתאוששות הכלכלה, בה צפויים הצמיחה ואחוז התעסוקה לגדול בקצב עולה.