צפו: יוסי מימן משפץ ביתו בהרצליה ב-14 מ' ש'

ב-2001 נרכש הבית תמורת 8.8 מיליון שקל ■ הווילה תהיה בשטח של 600-700 מ"ר בנוי על פני שלושה מפלסים

הכול בחיים הוא עניין של עיתוי, כך אומרים, וזה נכון כנראה גם במקרה של יוסי מימן, בעל השליטה באמפל וערוץ 10 ושותף בכיר ביבואנית הגז המצרי EMG. אמפל מבקשת מנושיה דחייה של שנתיים בפירעון החובות, ערוץ 10 נותר ללא חמצן ויבואנית הגז המצרי EMG נותרה ללא גז. על כל אלה אפשר להוסיף את ד"ר נמרוד נוביק, עד לאחרונה סגנו של מימן בקבוצת מרחב ואיש אמונו במשך 20 שנה, שהודח מהחברה על-רקע האשמות לניסיון סחיטה והגיב בתביעת פיצויים בסך 30 מיליון דולר.

דווקא כעת, כשהכול סביבו מאיים לקרוס, שקוע מימן בשיפוץ ביתו הפרטי בהרצליה פיתוח. השיפוצים גוזלים ממימן לא רק זמן אלא גם ובעיקר כסף. מבדיקת "גלובס" עולה שעלות העבודות נאמדת ב-12-14 מיליון שקל, כך מעריך גורם מקצועי המקורב לשיפוצים. על מחזיקי האג"ח של אמפל שדרשו ממימן להביא כסף מ"הבית" לדעת שגם הבית עומד בתור למזומנים, לפניהם.

בריכה חדשה

העבודות החלו לפני שנה וחצי, כשהגז עדיין זרם ומצבו הכספי של מימן נראה מבטיח. במשך שנים רבות הוא התגורר בבית צנוע יחסית על מגרש בשטח של כדונם ברחוב הנשיא. ב-2001 רכש את הבית הצמוד תמורת 8.8 מיליון שקל, על-פי מערכת המידע של רשות המסים. על המגרש עמדה וילה שנבנתה בשנות ה-70 ולידה בריכת שחייה. במסגרת השיפוצים בונה מימן וילה חדשה ומודרנית במקום בריכת השחייה ואת הווילה הישנה הוא הורס ובונה במקומה בריכה חדשה. ההערכה היא שהווילה החדשה תהיה בשטח של 600-700 מ"ר בנוי, על פני 3 מפלסים. נודע כי השיפוצים צפויים להסתיים בחודשים הקרובים.

הבנייה היא בתכנון משרד האדריכלים קימל אשכולות אדריכלים בע"מ. על עיצוב הפנים אחראית חברת קסטיאל, על הניהול והפיקוח אחראי אופיר קליימן ויועץ הקונסטרוקציה הוא בוקי שניר.

ב-2008 קיבל מימן היתר בנייה לתוכנית שהגיש הכוללת בניית קוטג' מעל קומת מרתף בתוספת ממ"ד, חניות, בריכה, פרגולה וגדרות, במקום הבית שמיועד להריסה. באפריל 2011 קיבל מימן היתר להריסת המבנה הישן. לפי ההיתר, במקום נבנים גם ביתן שומר בחזית שפונה לרחוב הנשיא יצחק. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה אישרה בחודש שעבר תוספת מרתף לביתן הבריכה ושינויים בביתן. בנוסף אושר שינוי בביתן השומר ושינוי בבריכה ובחדר המכונות. בקשתו אושרה בתנאים, כמו התחייבות לסילוק פסולת בניין.

מדוברו של מימן נמסר: "מדובר בשיפוץ בבית הפרטי של משפחת מימן זה יותר מ-20 שנה. הסכומים המוזכרים על ידכם מופרזים באופן קיצוני ביחס למציאות".